Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

11 Şubat '09

 
Kategori
Şiir
 

Martılar sokak çocuklarıdır denizin

Martılar sokak çocuklarıdır denizin
 

Nazo'ya teşekkürlerimle


O’nu karanlıkta usulca soydum

öylece savunmasız kaldı

tüyleri koparılmış bir martı misali

öylece üryan kaldı

sanki üzerinden sıyrılıp

akan ipek değil yalandı

geriye kalan sadece aşk

çırılçıplak bir aşktı

sanki çırparak kanatlarını

gururun kayalıklarından

taa ki ruhuma kadar

gözleri sımsıkı kapalı

ve soluksuz uçacaktı

utanması bu yüzdendi anladım

aşkın aynasında bir tanrıçanın


hiç değilse dedim

hiç değilse bir deniz feneri

olarak kalayım yüreğinde

bırak ta yol göstereyim sana

aşka dair açıldığın denizlerde


belki başka bir hayatta

martı ve deniz feneri

olur dedi adlarımız

yeni baştan yazılır

o vakit yazgılarımız


çünkü dedi sevişirken

martılar da bizim

gibi sokak çocukları

değil mi ki denizin

öp dedi sonra beni

öp beni kimsenin

öpmediği yerimden


sonra bir martı çığlığı

belki de başka bir şey

kesti sözlerimizi

düştüğümüzü biliyorduk

açamadık gözlerimizi

aç dedi bana aç artık

ne olur aç gözlerini

açtım baktım gagası kan içinde

yorgun kanatları ıslak

ve bin telaş içinde

konduk sonra bir geminin bacasına

tükürdük kaptanın sarhoş gölgesine

artık dedi gidebilir miyim

kalmadı yorgunluğumun

ve hüznümün anlamsızlığı

bu yolculuk bana dair

ben sokakların çocuğu

sen çocukluğumun sokağı


giderken şöyle dedi;

bir mızıka çal yeter

kanatlanır gelirim

yalansız kalacaksak eğer

sevişmek ölmeye değer.

Kağıt Gemilerin Kaptanı / 2009 Şubat

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..