Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
Dünya
 

Martin Niemoeller kahin miydi, pişman bir sempatizan mı?

Martin Niemoeller kahin miydi, pişman bir sempatizan mı?
 

Martin Niemoeller


Bildiğimiz gibi Almanya 1933 – 1945 Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi’nin (NSDAP) tarafından yönetilmiştir. 1933 yılında seçimle iktidara geldi Naziler. Geniş toplum kesimleri tarafından bir kurtarıcı… Üstün Alman ırkının yeniden varlık bulmasını sağlayan bir lider Hitler. Tarihte hep yaşanır söylemlerinin parlaklığına aldanıp birinin, birilerinin peşine takılırsın. Sözlerine inanırsın. Bir süre sonra söylemlerle uygulamalar bir biri ile bağdaşmaz. Gerçek geçte olsa anlaşılmıştır ama iş işten de geçmiştir.

1892-1984 arası Almanya’da yaşayan Protestan bir papazdı, Martin Niemoeller. 1933 ile 1945 yılları arasında ülkeyi yöneten ve marifetleri bugün herkes tarafından bilinen (NSDAP)’ ın sadık bir taraftarıydı aynı zamanda ve 1924’ten itibaren düzenli olarak bu partiye oy vermişti. Bugün tüm dünyanın kabul ettiği gerçeğin Martin Niemoeller tarafından da görülmesi için ise Nazilerin, Protestan kilisesi hakkında bir karar almaları gerekti, Ari ırktan olmayan papazların kiliseden ayrılmaları isteniyordu. Martin Niemoeller gerçeği görmüş ve kararın yanlışlığı ile tek başına bir mücadele içine girmişti. Bir yandan kendini “nasyonal-sosyalist” olarak tanımlamayı sürdüren Niemöller, uğraşından bir sonuç alamaz ve 1935 yılında tutuklanır. Hapse atılır. 1937 yılında da Dachau toplama kampına gönderilir ve 1945’te burada öldürülmek üzereyken kurtarılır.

Bakın aynı Niemöller yaşadıklarını ve belki de pişmanlıklarını nasıl dile getiriyor.

“Önce komünistler için geldiler

Sesimi çıkarmadım

Çünkü ben bir komünist değildim.

Sonra sendikacılar için geldiler

Sesimi çıkarmadım

Çünkü ben bir sendikacı değildim.

Sonra Yahudiler için geldiler

Sesimi çıkarmadım

Çünkü ben bir Yahudi değildim.

Sonra benim için geldiler…

Ve artık benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı.”

Yukarıdaki önce ve sonraları sonsuza dek uzatmak mümkün… Ama ben bencil beyinlerin ben demekten geri kalacaklarını hiç sanmıyorum.

Siz ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..