Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

N Ebru Şinik Ayurvedik Yaşam Eğitmeni Beslenme M

http://blog.milliyet.com.tr/ebrusinik

20 Nisan '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
229
 

Masajın faydalarını farkında mıyız?

Masajın faydalarını farkında mıyız?
 

Self-Abhyanga


Kadim bir ‘Koruyucu Tıp’ sistemi  olan Ayurveda’ya göre insanoğlu beş duyusunu kullanarak kendi kendini şifalandırabilir. Dokunma duyumuz olan cildimiz, görme duyumuz olan gözlerimiz, işitme duyumuz olan kulaklarımız, tat alma duyumuz olan dilimiz ve koku alma duyumuz olan burnumuzun hem fiziksel, hem de zihinsel sağlığımızdaki etkileri şaşırtacak derecede  kuvvetlidir.

Çünkü dünyayı duyularımızın izlenimleri ile algılıyor ve deneyimliyoruz. Bu duyularımız vasıtası ile edindiğimiz izlenimler hormonlarımızı ve bedenimizdeki diğer kimyasal etkileşimleri direk olarak etkilemektedir. Duyularımızı bilinçli olarak kullanarak bedenimizdeki eczacıyı uyandırabilir, tüm bedenlerimizde dengeyi kurmak,  bütünsel sağlık ve esenlik halimizi yükseltmek üzere şifa mekanizmalarımızı kolaylıla uyarabilir ve fiziksel ve zihinsel bedenlerimizi istediğimiz yönde harekete geçirebiliriz. Bu yazıda özellikle dokunma duyumuzun, çoğumuz tarafından farkında olunmayan inanılmaz önemini vurgulayacağım.

Dokunma  Duyusu

Derimiz; terleme vasıtasıyla vücut ısısının ayarlanmasında vazife yaptığı gibi, mikrop ve parazitlerin girişini de engeller, çeşitli salgılarla onların uzaklaştırılmasında rol alır. Derimiz dokunmayı, basıncı, sıcak-soğuğu idrâk etmemizde, acı ve ağrı alıcılarıyla zararlı tesirleri hissetmemizde vazifelendirilmiş binlerce alıcı hücresi/reseptör ile tam bir erken alarm sistemi olarak vücudumuzun her durumdan haberdar olmasında öncelikli vazife görür. 

Ergin bir insanın deri alanının, vücut büyüklüğüne göre, 1,5–1,8 m2 arasında değiştiği görülür. Bedenimizin en büyük organı olan derimizin ağırlığı, kişinin cüssesine göre  11–15 kg. arasındadır ve bunun da yaklaşık 4 kg'ı üst deriye, geri kalan kısmı da, alt deriye aittir. Bu durumda insanın toplam vücut kitlesinin % 16'sını derinin teşkil ettiğini söylenebilir. İnsan derisini teşkil eden toplam 100 milyar hücre, üst deri bölgesinde birbiriyle çok sıkı şekilde örülmüş ve mikroplar için geçilmesi çok zor bir engel teşkil etmiştir.

Cildimizin mucizevi mekanizmasını anlayabilmek için biraz daha bilimsel veri vermek gerekirse insan derisinin 1 cm²'sinde 6 milyon hücrenin ve bu 1 cm²'de 500 sinir hücresinin bulunduğunun; bu sinir liflerinin toplam uzunluğunun ise yaklaşık  80 km’ye denk geldiğini ve 1 cm² deride, bir metre kadar kılcal kan damarı bulunduğunu bilmeliyiz.

 

Dokunarak Denge Yaratmak

Bu yüzden cildimizi, içimizdeki iyileştirici kimyasalları çalıştırabilen bir giriş kapısı olarak tanımaya başlayalım. Cildimizin içindeki bu doğa eczacısını uyandırarak, şifalandırma mekanizmalarınızı nasıl çalıştırabildiğinizi biliyor muydunuz ?

Düzenli masaj ile sevgi ve şefkat dolu dokunuşlar bedenimizdeki tüm dokularda detoks görevi görür !

Günlük olarak kendi kendimize uygulayacağımız, Ayurveda’da self-Abhyanga olarak adlandırılan masaj  aracılığı ile metabolizmamızı hızlandırır, zihnimizi sakinleştirir, hücreler arasındaki sıvıda toplanan toksinleri tahliye ederek dokularımızı toksinlerden arındırarak  detoks vazifesi görür, kas elastikiyetini geliştirir ve  bağışıklık sistemimizi güçlendirerek yaşlanma sürecini yavaşlatabiliriz.

Tabii bu masaj esnasında kullandığınız ürünün doğal olması, şifa mekanizmalarının aktive olması açısından çok önemlidir. Yapılan bilimsel araştırmalar neticesinde cildimize sürdüğümüz kozmetiklerde kullanılan 400’den fazla toksik elementin artıkları kanda ve yağlı dokularda yerleştiği tespit edilmiştir. Cildimiz vücudumuzun en büyük organı olduğundan, deri tarafından emilen kimyasallar ağız yolu ile alınanlara göre daha riskli olabilir. Ağız yolu ile alınan kimyasalların bir kısmı sindirim sistemi vasıtası ile bertaraf edilebilirken, deriden emilen kimyasallar doğrudan kana karışarak, zehirli ve zararlı etkilerini gösterebilirler. Bu yüzden cildimize ne sürdüğümüze çok dikkat etmeliyiz.  Kişisel Bakım ürünlerimizi satın alırken, bedenimizde gerçek bir harmoni ve denge yaratabilmesi için, %100 doğal ve hatta organik içerikli baz ve saf uçucu yağlar ile harmanlanmış Vücut Nemlendiricileri ve Masaj Yağlarını  seçmeye çok özen göstermeliyiz.

 

Bünyenizi Dengeleyici Yağlar ile Şifalandırın !

Vücut Nemlendiricisi ve Masaj Yağı seçimlerimizde cildimizin doğasını göz önünde bulundurmayı da unutmamalıyız pek tabii...

·         Cildiniz oldukça kuru, soğuk havalarda pul pul olma,  sert ya da ince olma eğilimde ise;  derinlemesine nemlendirerek,  besleyen yoğun ve ısıtan yağlar olan soğuk sıkım susam ve badem baz yağları ile geliştirilmiş Vücut Nemlendiricisi ve Masaj Yağlarını;  

·         Cildiniz sıcak, pembemsi ve kolaylıkla tahriş olma eğilimde ise; serinleten, yatıştıran ve sakinleştiren baz yağlar olan soğuk sıkım hindistancevizi, ayçiçek  ve zeytin baz yağları ile geliştirilmiş Vücut Nemlendiricisi ve Masaj Yağlarını;

·         Cildiniz kalın, nemli, yağlı ve pürüzsüz ise; hafif ve ısıtan yağlar olan aspir, safran, ayçiçeği              ve hardal  baz yağları ile geliştirilmiş Vücut Nemlendiricisi ve Masaj Yağlarını ;

tercih etmenizi öneririm.

 Modern tıbbın mimarı Hippocrates dahi masajın önemine dair  şöyle demiştir;

‘Bütünsel anlamda sağlıklı ve zinde olmanın en iyi yolu aromatik bir banyo sonrası hergün yapılan, bünye dengeleyici saf uçucu yağlar ile masajdır. ‘

 

Self – Abhyanga Masajını Nasıl Yapabilirsiniz  ?

·         Masajınıza avuç içinize, ılık masaj yağınızı dökerek,  kafa bölgenizden başlayın.

·         Parmak uçlarınızı nazikçe kullanarak, tüm başınız ve kafa derinize, adeta kuaförde saçınız dinamik bir şekilde yıkanıyormuşçasına, kuvvetlice  masaj yapın.

·         Avucunuza tekrar yağ dökerek,  cildinizde daha genişçe bir alana dokunabilmek için parmaklarınızın arasını  hafifçe açın ve boynunuza ve ensenize aşağıdan yukarıya doğru, nazik dokunuşlarla masaj yapmaya devam edin.

·         Göğüslerinizi dairesel hareketlerle  ve sırtınızı da eliniz erdiğince yağladıktan sonra, çok önemli bir nokta olan karına gelin.  Ilık yağ ile karnınıza son derece nazikçe dairesel bir hareket ile soldan sağa doğru, yani saat yönünde  masaj yapmaya başlayın.

·         Karın bittikten sonra kollarınıza ve bacaklarınıza geçebilirsiniz. Kol ve bacaklarda eklem yerlerinize daima dairesel hareketlerle, uzun kemiklerin yer aldığı olan bölgelerinize ise daima aşağıdan-yukarı ve yukarıdan aşağıya doğru olacak şekilde masaja devam ediniz.

·         Kalça ve basen kısmına da ileri-geri hareketlerle masaj yaptıktan sonra en çok zaman ayrılmasını önerdiğimiz vücudumuzdaki son masaj noktası olan ayaklara  geliyoruz.

·         Ayaklarınıza rahatça masaj yapabilmek için oturun ve tabanlarınıza hafif baskı uygulayarak dairesel ve ileri-geri hareketler uygulayarak, tek tek parmaklarınızı da yağlayarak masajınızı tamamlayın.

 

Esenlikle kalınız,

 

N. Ebru Şinik

Ayurvedik Yaşam Eğitmeni

 www.yukselencag.com

www.ayurvedikyasam.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 17
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1491
Kayıt tarihi
: 16.04.13
 
 

‘Chopra Center University ’ eğitmenlerinden,  ülkemizin ilk ve tek  Ayurvedik Yaşam Eğitmeni ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster