Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Şiir
 

Maydanozum benim.

Maydanozum benim.
 

Güneşten aldığını hilesiz yediren mucize..


Maydanozum Benim
Seni yerim

Dallarından tutarım
Seni kutlarım
Marifetinden ben anlarım
Vitaminim, mineralim
Ekmeğimin arası
Yokluğumun dermanı
Haftanın yedi zamanı

Maydanozum benim
Seni yerim

Selvi boylum
İnan yoruldum
Ekmeğimin arasında
Seninle doydum..

Ara sıra yumurta eşlik etti,
Topu topu beşyüz elli
Günü kurtardım besbelli
İyiki vardın
Elimin altındaydın
İkibin üçün soğuk kış pazarlarında
Yüzseksen ikiyüz arasında
Benim aç kalmaktan alıkoydun
inan beni kurtardın
Dosta düşmana
Muhanet’e bırakmadın
Benim hep yanımda oldun

Maydanozum benim
Seni yerim..

Maydanozum benim
Dinle bak!
Bu memlekette,
Ticarete atıldım
Her gün parası değişen
Kulvara katıldım,
Hortumlara kapıldım,
Sağa sola savruldum,
Ve yalnız kaldım,
sen vardin;
Kimselerden yardım almadım
Ve yanımda tek sen vardın
Karşılık beklemeden
İçime güneş akıttın
Topraktan aldığını hilesiz verdin!.
Maydanozum benim
Seni yerim..

İnsanlar birbirini yemeden seni yeseler
Gülerler
Mutlu olup gezerler
Onlara yetersin
Yedikçe yenilirsin
Ekmek arasına seni bir alsalar
İnan ki doyarlar
Birbirini boğmazlar

Ama nafile,

seni ben bilirim
Vitaminim mineralim
Maydanozum benim
Seni yerim…

(Kalender KILIÇ ekonomik kriz sonrası 2003 kışı)

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..