Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '07

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

MBA programına karar verirken

MBA programına karar verirken
 

MBA yapmayı istiyorsunuz. Hatta yurtdışında MBA programına katılmak istiyorsunuz. Verdiğim seminer ve workshoplarda en çok sorulan sorulardan biri olan “ MBA programına karar verirken hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiği”ni sizler için sıraladım.

MBA eğitimi almaya karar vermeden önce kariyer hedefleriniz, yaşam biçiminiz, finansal koşullarınız gibi ana konularda düşünmüş olmanız doğru kararı verme açısından oldukça faydalı olacaktır.

Finansal Kriterler:

· Bütçem ne kadar?

· Bursa ihtiyacım var mı?

· Bursa başvurmayı tercih ediyor muyum?

· Çalıştığım işyeri eğitimimi finanse eder mi?

· MBA programı bana ne kadara mal olacak?

Yaşam Koşulunuz ile İlgili Kriterler:

· MBA programı için gereken vakti ayırabilecek miyim?

· MBA programını tamamladıktan sonra bana verilecek ek sorumluluklara hazır mıyım?

· MBA kararım ailemi nasıl etkileyecek?

· MBA eğitimimi yurtiçinde mi yoksa yurtdışında bir üniversitede mi yapmalıyım?

Bunların dışında

· Genel MBA mi yapmak istiyorum yoksa Management (Yönetim), Marketing (Pazarlama), Entrepreneurship (Girişimcilik) vb. bir dalda uzmanlaşmak mı istiyorum? Executive MBA ya da mba online (distance education ya da diğer adıyla distance learning) gibi bir eğitim benim için daha mı iyi olur?

· Kampüsün yeri ve büyüklüğü benim için ne kadar önemli?

· Okulun MBA konusundaki saygınlığı ve kalitesi benim için ne kadar önemli?

· Amerika'da MBA? Kanada'da MBA? İngiltere'de MBA? Hangi ülkede eğitim görmek istiyorum?

sorularını da önceden cevaplandırmak MBA eğitimi alacaklara fayda sağlayacaktır.

Şimdi aklınıza şu soru gelmiş olabilir:

“İyi Bir MBA adayının özellikleri nedir?”

Bir sonraki yazımda bu sorunuzun cevabını vereceğim. MBA okulları hakkında bilgi almak istediğiniz okul ve/veya okullar varsa bana yorum yaz bölümünden ya da isiltabag@okulariyoruz.biz email adresimden ulaşabilirsiniz. MBA okullarının program detaylarını, giriş koşullarını, yurtdışında MBA ile ilgili detayları sizlerden gelen emaillere göre hazırlayarak Milliyet blog sayfalarında yayınlayacağım.

MBA ve bol kazançlı günler dileğiyle,

Işıl Tabağ

Director

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..