- Kategori
- Eğitim
MEB istatistikleri üzerine
Meb istatistikleri açıklandı
MEB geçtiğimiz günlerde 277 bin 188 öğretmenle bir rapor hazırladı. Çok geniş katılımla hazırlanan raporda çarpıcı ayrıntılar dikkat çekmekte. İşte rapordan bazı ayrıntılar.
- Disiplin sorunlarının azaltılması için yapılması gereken en önemli şey, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere daha fazla yönelmelerini sağlamaktır
Yani ortalama 8-10 saat süresince okulda bulunan öğrencileri dersle motive etmek aslında mümkün değil. İlgi, beceri ve yeteneklerine göre kendilerini daha rahat ifade etmeleri için çözümler üretilmesi gerekiyor.
- Öğretmenlerin yüzde 70'i öğrencilerin keyfi olarak, yüzde 21'i akran baskısı, zorbalık, şiddet gibi nedenlerden ötürü devamsızlık yaptığını düşünüyor
- Öğrencilere notların dışında hangi ödüllerin, hangi durumlarda verilebileceğine ilişkin ayrıca bir araştırma yapılabilir.
Yani aslında not dediğin şey sadece bilgiyi ve ezber yeteneğini ölçüyor. Pratik zeka, inovasyon, el becerileri, robotik, yazılım vs yetenekleri de ölçen ve puanlandıran bir sisteme ihtiyacımız var.
- Öğrencilerin önemli bir bölümü farklı gerekçelerle YGS'den sonra sürekli biçimde devamsızlık yapmaktadır.
Çünki okulda çalışma zamanı bulamamaktadır. Bulunsa bile nadiren öğretmenlerle çalışma şansı elde etmektedir. Gerek etüt merkezlerine gerekse özel derslere yönlenmektedirler.
-Akademik başarı için ders saatleri azaltılsın önerisi yerinde bir öneri. Fakat burada gençlik merkezleri, halk eğitim, Milli eğitim müdürlüklerine çok iş düşüyor. Okul sonrası zamanın iyi değerlendirilmesi lazım.
- Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 92'si, "notların dışında verilecek ödüllerin akademik başarıyı olumlu etkileyeceği" görüşüne katıldı.
Hüseyin ER
Eğitim Danışmanı-Lise PDR
huseyinerpdr@gmail.com