- Kategori
- Eğitim
Sınav kazandıran 3 teknik
Motivasyon bizde...
Her ne kadar alışkanlıklardan vazgeçmek zor olsa da, vazgeçmek de bir alışkanlıktır. Üretmek, yapmak, hareket, çalışmak, öğrenmek, inşa etmek gibi gibi eylemler emek ister, çaba ister. Bir fikrin gün yüzüne çıkıp görünür olması için şu basamakların olması gerekir
İstemek
Bilmek
Donanım / Güç / Yetenek
Fikirlerin hareket kaynağı öncelikle istemekle başlar. Elektrik lambası fikri neden çıkmış olabilir. Kimilerine göre Tesla, kimilerine göre Edison’du fikir babası. Öncelikle ne istiyordu, nedendi? 12 yaşındayken bir trende dergi ve meyve satıyor, bir yandan da trenin yük vagonunu yerleştirdiği küçük bir baskı makinesi ile haftalık bir gazete basıyordu. Ama bir gün içinde kimyasal madde bulunan şeylerden biri kırılıp vagonda yangın çıkınca Edison hem trendeki işinden oldu hem de ömür boyu ağır işitmesine yol açacak biçimde yaralandı. İlerleyen yıllarda bir çiftlik satın alıp burada çalışmalarına devam etti.
İstemek işin ilk safhasıydı ama ondan sonraki adım bu işe kalkışmak için gereken beceri ve bilgi kendisinde var olmalıydı ki küçük yaşlardan itibaren mekanik ve makinelere olan tutkusu aşikârdı. İstemek ve bilgi bir araya geldiğinde geriye bir adım kalıyordu ki o da bu işi yapacak yetenek ve donanıma sahip olmaktı ki bu beceriye de sahipti, netice ise ortada.
Peki 18milyon öğrenci bulunan ülkemizde mevcut eğitim sistemindeki öğrencilerimizin ne eksiği vardır sizce? Öğretmen, yayın, ulaşılabilir bilgi, ek dersler vs vs. yukarıda saydığımız üç temel unsurun eksikliği diğerlerini geçersiz kılıyor ya da etkisini azaltıyor. Günlük ortalama 8 saat ve haftada 40saat ders gören bir öğrenci neden hala başarısız oluyor. Özellikle eğitimcilerimize burada çok büyük görevler düşüyor. İstek uyandırmak, gerek bilgi ve birikimi sağlamak, yetenek ve donanım kazandırmak temel görevler olmalı. Yoksa sadece ders anlatarak temel beceri kazandırmak çok zor.
Hüseyin ER
Eğitim Danışmanı-Lise PDR