Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '18

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Merak, Başa Bela Bir Duygu mudur?

Merak, Başa Bela Bir Duygu mudur?
 

Merak-Nazan Şara Şatana


Ben hiçbir zaman öyle düşünmemişimdir. Kendimce sebeplerim vardır. Merak çeşitlidir.

Benim merakım tarihtir,

Benim merakım bilimdir,

Astrolojidir,

Özellikle Türk tarihidir,

Mitolojidir,

Uzaydır ve antik çağlardır.

Özetle benim merakım insanlar değildir.

Yani zamanımızda yaşayanlar beni çokta ilgilendirmez. Boyalı basının içinde olmama rağmen hangi artist ne yapmış, kim kiminle, kim ne almış, ya da nerede eğlenmiş umurumda olmaz.

Lakin Antik Yunan’da kim ne yapmış, kiminle ne yapmış, neler olmuş, bitmiş bilmek isterim.

Mesela Oğuz Kağan’ı mesela Atilla’yı mesela Ertuğrul Gazi’yi nasıl bilmek istemem ve dahi Atatürk’ü…

Tam olarak bilmeme rağmen yeni bir resmi, onunla ilgili yeni olan her şeyi en ince ayrıntısına kadar öğrenmek isterim.

İslam alimlerini de merak ederim, İslam gezginlerini de.

Benim, meraklarımın başında da bilmediğim ülkelere gitmek gelir, yabancıları tanıma isteğim hat safhadadır.

Ne yaparlar ne yerler ne içerler ne okurlar?

Araştırmacı gazeteci ve yazar boşuna olmadım herhalde.

Bu araştırma ve merak olduktan sonra ben araştırdıkça bulacağım, Allah’ın izniyle buldukça sizlere aktaracağım.

Televizyon Programlarımda da benim tiryakiliğim tarih demişimdir.

Her insanın bir tiryakilik durumu varmış.

Kimi kahve, kimi sigara ya da başka bir şeyler.

Ben bir tarihe bir de insana tiryaki oluyorum.

Sevdiklerime o kadar tiryaki oluyorum ki onları bırakamıyorum.

Ailem bunu kapsamıyor o kapsama alanı dışında kalıyor çünkü onlara tiryaki olmak gerekmez zaten onlar benim. Dostluklarımdan söz ediyorum, arkadaşlarımdan ve yanlarında sıkılmadan nefes aldıklarımdan. Bazen biri ile sohbette nefesiniz kesilir, sıkılırsınız da hatra binaen ses çıkarmazsınız işte o zaman tiryakilik mi kalır?

Ben kitaplara meraklıyım.

Kim ne yazmış ne anlatmış merak ederim.

Son zamanlarda kimin kitabı hangi yayınevinden çıkmış ve konusu neymişle başlayan kapak tasarımı nasıllarla devam eden meraklarım arttıkça arttı.

Güzel Türkiye’min güzel şehirlerini de merak ederim ve hamdolsun yazarım ve imza günlerim olur oralara giderim. Zaten üç ayrı şehirde yaşayan biriyim ve nasıl meraklı olmam. Her şehrin bilinmeyeni çoktur ve ben bilinmeyen meraklısı elbette araştıracağım, öğreneceğim ve sizlere aktaracağım.

Allah sağlık verdikçe bunu yapmaya devam edeceğim.

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....