Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '09

 
Kategori
Deneme
 

Meryemce sus

Meryemce sus
 

Ey benim secdadesine başımı koyduğum.


Gözümün karasında, şehrimi aydınlatan hayat felsefem. Karanlıklara diz çökmüş, rüyalarını izlemekteyim. İnsanların dilindeki alay konularının başrolünde yine ben varım ama her şeye inat, geçmişten geleceğe dualarla, özlemlerle ve hicranlarla beslediğim fidanımsın. Kökünü toprağa salmış cümlelerimin manası kayboluyor seni anlatırken. Acı dolu hayatımın beni kuşattığı zamanlarda, sevdasına sığındığım korunağını benden mahrum kılma. Yaşadığın aşkların olsun, kanasın yüreğin ama sen kanatma, yılma, usanma… Tüm kanamalı, ağır yaralı günlerini yüzüme vur. Serçelerin ayaklarında taşıdığı umudu taşı yarınlarına. Tüm gülücüklerin şahitliğinde öpülmeyi bekleyen dudakların hala benimle.

Ey benim secdadesine başımı koyduğum. Sıla ve naz kurudu, gel bir tutam büyüt toprakta, karanlık düşen şehrime aydınlığınla işgal et. Benim son ihtimallerimi gerçekleştir. Fukara dünyamın yalnızlığını yoldaş edinmişken kendime yarenim ol, soğuk ellerim ol, susuz dudaklarım ol, sararan yapraklarım ol. Suskunluğum sarsın bedenini. Seni gülüşlerin hatırlatır ve sokulduğum koynun.

Meryem’ ce sus ben seni anlarım. Gözlerinin karasına hapset beni, nakış nakış işle yüreğimi. Hüznünle boğ beni, ve sırılsıklam et. Meryem’ ce sus ve suskunluğun vursun dudaklarıma. Sonra kal gitme, senle sevdalara yelken açalım. Boynuma vurulan hasret olsun ama ayrılığını tadmasın yanan ruhum.

İtaat eden ben değilim yalnızlığım, dayanaklarını kaldır ortadan ve işgale izin ver. Aşktan ölen yüreğimin yaşatacağı her demi kabullen. Galibi geldiğim aşkın ihtimalleri olmasın artık. Yum gözlerini ve ismini verdiğim sevdamın topraklarını seyret.

Arkana takıp getirdiklerini istemiyorum. Sadece benim olmalısın. Mutluluğun en ateşli zamanını yaşatmalısın. Nefes alışlarımda, özlemlerimde ve de dilendiklerimdesin. Ölmeyi bana arzulattıran sensin. Kurduğum aşk cümleleri başka boyutları kuşattı, beni seviyor musun deme bana. Meryem’ ce sus ben seni anlarım.

Bende bir emanetin var hala ve hala emanetin emanetimdir. Şimdi bırak kendini bana, özlemin en sıcak terlerinde yüzelim. Üşümekte olan saçlarıma kırağ düşürme artık. Ayaz vurmasın dudaklarıma ve çatlamasın hasretin. Her gece camdan yansıyan hayalini benden duymak mı istersin ? Ben sana gelmişim kaybola ola. Cehennem ateşide olsa sunacağın çekinme. Emanetin sen ol ve kabul et artık beni yüreğine ben yanmaya razıyım.

Sevdiğim kadar seversin elbet sende, Sonbaharda tutar ellerin. Gün gelir son nefesimde anarsın beni ama gülümse, gülümsemeler manasında kalsın. Olur ya, senli olan düşlerim bir intihar sonrası ambulans sedyesine düşerse yine gülümse, kahkahalarına boğ hayallerimi.

Çok güzelsin, çok alıcı… Gelsinde mecnun görsün seni. Çok ama çok güzelsin. Her yanımı kuşattın, hastalıklı bir beden bıraktın.

Önder ÖZTÜRK

31 / 08/ 2008

14:30

 
Toplam blog
: 30
: 240
Kayıt tarihi
: 19.09.08
 
 

Belki de bir insan için yazması en zor şey bu olsa gerek. Erciyes Üniversitesi mezunuyum. Özel bir ş..