Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Mesnevi 3: Bulut

Mesnevi 3: Bulut
 

Sen bir uzak kara bulutsun özge gam sürensin/Tepelerde gezensin sineye karalar çekensin/Beni yerlerde aramayın, mutlak göklerdeyim/Göklerde değilse bile ariflerin gönlündeyim.


Sen bir uzak kara bulutsun özge gam sürensin
Tepelerde gezensin sineye karalar çekensin. 

Beni yerlerde aramayın, mutlak göklerdeyim
Göklerde değilse bile ariflerin gönlündeyim. 

Ellerimizi uzattık gökte dolaşan bir beyaz ağdın
Bulut bulut oldun yere yağmur yağmur yağdın 

Niye rengin sanki pembe değil de beyazdır
Seni içimizden ne kadar övsek yine de azdır. 

Bulut musun, su musun, yağmur musun
Seni tepelerde kovalasam beni bulur musun 

Bir bulutsun, takılsam peşine beni de alır mısın
Yoksa gerçek değil sen de bir büyük sır mısın 

Nereden gelip, nereye gidersin üzüntülü müsün
Yoksa sen de benim gibi anadan öksüz müsün 

Farkında mısın tepemizde biçim biçim gezersin
Yârin kaşlarına benzersin, ya da güneşi ezersin. 

Bir bulutsun sen, özgürsün, suyun bol, gürsün
Dilerim özgürlüğün böyle kıyamete kadar sürsün. 

Sen Dai’ye bakma, ebedî gölgeye muhtacım
Bir buluta tutsağım, özgürlüğe ezelden açım. 

Erdal Ceyhan

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..