Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '13

 
Kategori
Beslenme
 

Meyve suyu da neymiş?

Meyve suyu da neymiş?
 

¨Amaaaaan nasılsa ilerde okula filan gidince yiyecek, içecek...¨ diyerek çocuklarına aburu cuburu kolayı, bisküviyi, şekeri, çikolatayı, hamurişini dayayan anneler babalar gelin size bir şey anlatacağım:

Leyla okula başladığında öğretmenlerinden öğünlerde meyve suyu vermemelerini rica ettim. Onun yerine su veriyorlar Leyla'ya. Hazır meyve suyu dışında tasvip etmediğim 1-2 madde daha var ama onlara bir şey demiyorum kısıtlı miktarda yiyor diye. (Bir de ¨gıcık anne¨olmayayım diye...)

Birkaç aydır bu böyle devam ediyor. Bir noktada Leyla'nın ¨BENİM DE BİR MEYVE SUYUM OLSAAA...ANNE BANA NİYE ALMIYORSUNUZZZ, BİZDE NİYE YOK! N'OLUYO BURDA ÜLEYNNN!!“ isyanıyla karşıma çıkmasını bekliyordum fakat ne duyayım? Dün öğretmenlerinden biri dedi ki:

¨Leyla meyve suyu içmiyor diye arkadaşları da yavaş yavaş reddedip su istemeye başladılar. Önce 1-2 çocuktu ama şimdi neredeyse bütün sınıf sadece su ya da süt istiyor!¨

Olaydan çıkarılacak ders: Çocuklarınızın iradesini küçümsemeyin. Başkalarından etkilenecekler, diğer çocuklar ne yapıyorsa onlar da aynını yapmak isteyecekler diye taşa yazılı bir kanun yok. Fırsat verirseniz bir de bakarsınız başkaları dedikleriniz sizin çocuğunuzdan etkilenmiş...

Değil mi?

¨Neden meyve suyu verdirmiyorsun¨ sorusuna peşin cevap:

Çünkü raflarda satılan meyve sularının çoğu meyve suyu değil. Bol şekerli, katkı maddeli ve aromalı su. Kreşlerde sunulanlar da genellikle bunlar. O yüzden meyve sularımızı meyvelerimizden kendimiz sıkıp içelim diyorum.

Eren Kaya

http://bebekyapimbakimonarim.blogspot.com/

 
Toplam blog
: 66
: 6042
Kayıt tarihi
: 24.04.12
 
 

Bir Mart ayında doğdum ve cocukluğumun ilk yıllarını Türkiye'de geçirdim. Sonra biraz Almanya, bi..