Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Migrenli Hasta Nasıl Dinlenir?

Migrenli Hasta Nasıl Dinlenir?
 

Migreni Anlamak


Migrende Hastayı Dinlemek
 
Migren ve Baş Ağrılarında Öykünün Önemi:
 
Baş ağrısı ile başvuran hastada tedavide başarıya ulaşmak için hastanın ağrıyı yaşama özellikleri çok dikkatli dinlenmeli ve kaydedilmelidir. Ağrının özellikleri çok fazla ipucu verir. Ağrı bedenin yardım çağrısıdır. Bedendeki bazı problemler baş ağrısı ve migrene neden olabilir. “Bozucu alan” olarak tanımladığımız bu problemli bölgeler hastada zaman içinde değişebilir ve beraberinde ağrının özellikleri de değişebilir. 
 
Nedene yönelik olan Gökmen Yaklaşımı’nın önemi burada ortaya çıkmaktadır. Çünkü tedavideki öncelikleri değiştirmektedir. Aşağıdaki hasta bu duruma iyi bir örnektir.  Hastada doğum tabloyu tümden değiştirmiştir. Doğum öncesi auralı migren vardır ve neden çocuklukta geçirilmiş boğaz enfeksiyonlarının yarattığı olumsuz uyarım odağıdır. Doğumla yeni bir bozucu alan oluşmuştur. Hamilelikte dişler kolay çürür ve bu hastada da gelişen diş çürüğü diş ağrısı yapmamış ama baş ağrısı karakterini değiştirmiştir.  Özellikle bulantının olmaması, atak sırasında hastanın yatamaması önemli ipuçlarıdır. Bu hastada tedaviyi sağlamak için öncelikli olarak sağ taraf dişlerde dikkatli çalışma yapmak zorunluluğu vardır. 
 
Tek taraflı göz bulguları olan, hafta sonu migreni öyküsü:
 
30 yaşında muhasebeci kadın hastanın her cuma akşamı başlayan ağrısı mevcut. Cuma başlayıp pazartesi gün son buluyor.  Eşi “Her hafta sonu bu planlı mı geliyor” diyormuş. Hasta iki türlü baş ağrısı anlattı. 
“Doğumdan önce olanlar sıkıntı hissi ile başlıyordu.  Sağ kol ve dudaklarım uyuşuyor, ilk gün sürekli kusuyorum, ikinci ve üçüncü gün kusma azalıyor ama baş ağrım devam ediyordu. Aşırı halsiz ve yorgun oluyordum. 
 
Kızımı doğurduktan sonra ağrım değişti.  Yine sağ taraftan başlıyor ama bulantım hiç yok. Işıktan eskisi gibi çok rahatsız oluyorum ama yatamıyorum. Eskiden yatardım. Şimdi ağrım yatınca daha kötü oluyor. Burnum tıkanıyor, gözüm kızarıyor, küçüldüğünü hissediyorum.  Gözüm çıkacak gibi oluyor. Şimdi sola hiç geçmiyor. Eskiden başımın sol tarafına doğru da yayılırdı.”

Gökmen Yaklaşımı için http://www.emelgokmen.com/gokmen-yaklasimi/gokmen-yaklasimi-nedir/ sayfasını okuyunuz.

Nasıl tedavi yapıyorum http://www.emelgokmen.com/tedavi/nasil-tedavi-yapiyorum/ sayfasına bakınız.

Migren, baş ağrısı, fibromiyalji, hastalıklar için http://www.emelgokmen.com/hastaliklar/migren/ tıklayınız.

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..