Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '10

 
Kategori
İnternet
 

Milliyet Blog ailesini büyütmek

Milliyet Blog ailesini büyütmek
 

Miliyet Blog (MB) ailesine 2007 senesinde katıldım. İş yoğunluğum sebebi ile bu sıcak paylaşım ortamından uzun bir süre uzak kalmak zorunda kaldım. 2009 senesi itibariyle ağırlıklı olarak futbol alanında yazmaya başladım. Halen bu alanda aktif olarak yazmaya devam ediyorum. 2009 senesinden bu yana hem bir MB yazarı hem de okuru olarak, iç ve dış çevrede MB' a dair bazı gözlemlerde bulundum. Bunlar içinde en önemli bulduğum konuyu sizinle paylaşmak istedim.

Öncelikle yakın çevrem itibariyle gözlemlediğim, MB' un MB camiası dışında pek duyulmadığı, bilinmediği. Tabi ki bu kendi iş ve sosyal yaşamım çerçevesinde yaptığım bir değerlendirme. Ancak çok farklı sosyal kesimlerle ilişkide olduğumu da vurgulamam gerek. MB' u duymayan ve bilmeyenlerin ötesinde, duymuş olan ama aktif katılımcı (yazar/okur) olmayan da yüze yakın kişi tanıyorum. Gerçekten de ülkemizdeki entellektüel üretim açığı düşünüldüğünde, MB gibi kaliteli bilgi ve paylaşım üretilen bir platformun, şu anki konumundan çok daha iyi konumda olması gerektiği inancındayım. Tabi ki kötü bir konumda olduğu inancında değilim, tam tersi vurguladığım gibi MB Blog ülkemizde rakipsiz bir platformdur ve uzun süre de böyle kalacak gibi gözüküyor. Daha iyi bir konum derken, yazar veya okur olarak katılımı kast ediyorum. 70 milyonluk bir ülkede, 19 milyon internet kullanıcısı olduğunu ve bu rakamın her geçen gün arttığını düşündüğümüzde, MB' nin de gelişim sağlayabileceği, ulaşabileceği yüzbinlerce insan olduğu kanaatindeyim.

Peki MB katılımını ülkemiz ve hatta yurt dışı genelinde yaygınlaştırmak için neler yapılabilir? Milliyet.com.tr ve MB yönetiminin buraya ciddi destek verdiği ortada. Onlar kurumsal olarak işlerini en iyi şekilde yapmaya çalışıyorlar. Bizler, yani MB ailesinin bireyleri de elimizden geldiğince tanıtıma yardımcı olmaya çalışıyoruz. Örneğin ben, gerek facebook, gerekse de twitter üzerinden MB' de yayınladığım yazıları duyuruyor, MB' ye kulaktan kulağa pazarlama teknikleri kullanarak katılımcı kazandırmaya çalışıyorum. Ayrıca, sosyal ortamlarda da MB' dan sıklıkla bahsediyorum. Sohbet aralarında MB' daki konuların yaygınlığından, güncelliğinden, yazarların kalitesinden söz ediyorum. Pek çok yeni üye kazandırmış olduğumu da gururla söyleyebilirim. Yakında tamamen mesleki bilgi paylaşımı amaçlı kurduğum www.bertankaya.net sitesinde de MB' u tanıtan bir kaç blog yazısı yazacağım. Çalışmaya da devam edeceğim, çünkü ülkemizde MB gibi entellektüel ve sosyal gelişim sağlamayı hedefleyen pek fazla proje yok. MB' nin ülkeye ve ülke insanına demokrasi, hoşgörü, aydınlatma ve paylaşım konularında çok şey kazandırdığına yürekten inanıyorum.

Bu çabalar yeterli mi? Kuşkusuz değil. Ancak herkes eliden geldiğince sosyal medya ve sosyal ağlarını kullanarak MB' yi tanıtmak için yoğun çaba harcarsa bu MB' yi farklı konumlara taşıyabilir. MB ' nin daha fazla tanınması, kullanılması, benimsenmesi herkese yarar. Herkes için bir kazan- kazan durumu ortaya çıkar. Bir kişi her ay 10 akraba veya arkadaşına detaylı olarak MB' den bahsetse, yazılarının okunmasını rica etse, facebook ve twitter kullanarak çevresini MB' ye davet etse, sanıyorum MB ailesi hızla büyür.

MB platformunu geliştirmek ve buraya katkı sağlamak amaçlı olarak tüm blog yazarları ve okurlarının görüş ve önerilerini bekliyorum. Tabi MB Yönetiminin de bizlere tavsiyeleri olabilir. Onlardan da bazı öneriler almak faydalı olacaktır.

MB ailesine iyi bir hafta sonu dilerim.

 
Toplam blog
: 575
: 567
Kayıt tarihi
: 10.05.07
 
 

İlgi alanları ekonomi, para politikası, siyaset, edebiyat, futbol, Türk ve Ortadoğu Tarihi, AB ve..