Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Milliyet Gazete Arşivi

Milliyet Gazete Arşivi
 

Milliyet Gazetesinin son çalışmasına hayran kaldım.

Teşekkürler Milliyet.

Teşekkürlerim niçindi. Bizlere nostaljiden öte geçmiş olayları aydınlattığı için.

Milliyet Gazetesinin web sitesine giriyorsunuz. Arşiv yazan yazının üstüne tıkladığınızda karşınıza çıkan pencereden 3 Mayıs 1950 tarihiden başlamak üzere 30 Haziran 2004 tarihine kadar olan gazetede çıkmış olan tüm nüshaların içinden seçerek istediğiniz sayfaları okuyabiliyorsunuz.

İlk etap da 30 Haziran 2004’e kadar hazırlanmış. İleriki etaplarda bu işlem günümüze kadar uzanır.

Milliyet Gazetesinin bizlere sunduğu bu çalışma unutulmuş ve nedenleri ile çürümeye yüz tutmuş olan yazıları ile bizlere gün ışığında aydınlatıyor.

1960 darbesi, 1971 muhtırası, 1980 askeri idaresi olmak üzere Türkiye’de ve Dünyada olan tüm olaylar o günkü yazıları ile bundan böyle karşımızda.

Artık o tarihleri konuştuğumuzda belgelerle konuşacağız.

Ezber yok Ben hatırlıyorum yok. İşte yazılanlar bunlar diyebileceğiz.

Her sabah gazete satan çocuklar “Yazıyor, yazıyor …” diye başlayan sözleri ile günün ilginç gelen olayı ekler gazete satarlardı bizlere. Bizler de o gazeteleri alıp okuduk. Yıllar önce idi. Kaç yıl oldu kim bilir. Ve her okuduğumuzu da saklamadan attık. Hatta bazılarımız eski gazeteleri okumaz bayat haber diye. Ama o bayat haber yıllar sonra karşımıza Milliyet Gazetesinin bize tanıdığı ölçülerde çıkarsa insan bir başka oluyor hani.

Bizim bu yazdığımız bloglar yıllar sonra okunacağı gibi.

Ben birkaç tane geçmiş tarihlere baktım. Mesela örneğin. Hani Fenerbahçe’nin Galatasaray’ı baştan 3 gol yedikten sonra ikinci devrede 4 gol birden atıp kupadan elediğimiz kupa maçı vardı ya. 1989’da. Ali Sami Yen’de oynadığımız maç. Maç yazısını ve o maç hakkında yazıların makaleleri okudum. Ama nasıl yenmiştik Galatasaray’ı. Yine aynı Galatasaray o sezon içersinde bir maçı daha vardı Avrupa Şampiyon Kulüpler Kupasında. O maç sanırım 9 Kasım 1988’de oynanmıştı. Rakip Xamax Neuchatel mi ne? 5-0 kazanmış Galatasaray. Maçtan sonra şimdi Beşiktaş’ın teknik direktörü Mustafa Denizli Galatasaray’ın başındaydı. Maç sonunda demiş ki. “Tur atlarız dediğimde hayalcilikle suçlandım. Bir antrenör tur atlarız diyorsa bu önemli bir gelişmedir.”

Daha neler neler var bu arşivin içinde.

Hatırlamak ve hatırlanmakta güzel bir şey.

Benim Şampiyonlar geçidi yazı dizimden edindiğim kaynak Hürriyet gazetesinin verdiği “Tarihi Şampiyonlar yazar” kitapçığın dan kaynak edindim. Bu haftadan itibaren de Milliyet Gazetesinden de faydalanacağım.

Milliyet Gazetesine teşekkürler.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..