Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

05 Haziran '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Mısır Çarşısı

Mısır Çarşısı
 

İSTANBUL - OSMANLI DEVLETİNİN SON ZAMANLARINDA EMİNÖNÜ-MISIR ÇARŞISI (Yıl-1900)


Merhabalar...

Mısır Çarşısı ile ilgili (31.Mayıs.2009) tarihinde, "Cumhuriyet" gazetesinin (17).ci sayfasında, Sn. Oktay EKİNCİ'nin ÇED KÖŞESİ'nde benimle ilgili çok güzel ve sürpriz bir haberin yayınlandığını, İstanbul'dan (MB) "Milliyet Blog" arkadaşlarımından sevgili dostum " TEKBAŞINA " Kevni Kuşcu beyin ;

(Sevgili Necip Ağabey)

Öncelikle emek gerektiren bu çalışma için teşekkür ediyorum.
Sonrasında ise bugünkü Cumhuriyet Gazetesinin 17. sayfasında Oktay Ekinci'nin köşesine bir bakıverin. Sizi hoş bir sürpriz bekliyor. Görünce şahsen çok mutlu oldum. Esenkalınız...

mesajını alınca, hemen harekete geçip gazeteyi aramaya başladım...

Ancak, Pazar günü olması ve benim bu mesajı Pazartesi almamdan dolayı da ilgili gazateyi bütün çevremdeki gazate bayiilerine sormama rağmen, gazetenin tükenip bittiği ve Adana'da bulunmasının imkansız olduğu beyan edilince, bendeniz de bu gazeteyi okuyacak bütün arkadaşlarımı arayıp, durumu kendilerine anlattım...

Eksik olmasınlar, ilgili sayfa ile haberi 1* Adana'dan (MB) Milliyet Blog üyelerinden Sn. Aydın SİHAY ile 2* İstanbul'dan (MB) Milliyet Blog yazarlarından Sn. Kevni Kuşcu " TEKBAŞINA " bana hemen ilettiler...

İnanır mısınız? Çok çok dugulandım. Çünkü bu yazının içinde eksik olmasınlar Sn. Oktay EKİNCİ beyefendi benim bu " Mısır Çarşısı " ile ilgili yazısında, benim " Çiziglerin Dili "karakalem resimlerimden Mısır çarşısını uygun bulup, kullanmışlar.

Kendilerine buradan çok çok tesşekkürlerimi sunarım.

Benim için resmen bir kıvanç verici bir durumdur böyle güzel büyük bir tarihi gazetemizde bir emeğimin değer verilerek yayına çıkarılması gerçekten beni onore etti...

Tekrar teşekkür ederim kendilerine bu (MB) blog sayfamdan...

Merak edenler için, bu yazının başlığı " Mısır Çarşısı'nda Devrim " Mısır Çarşısı Pazar günleri açık olacak...

İsterseniz gelin size " Mısır Çarşısı " ile ilgili kendi kitabımın " Çizigilerin Dili " içinden özet bölümü nakledeyim. Ne dersiniz..? :-))


İstanbul'da Eminönü'ndedir. Yeni Camii'nin arkasında ve Çiçek Pazarı'nın yanındadır.İstanbul'un en eski kapalı çarşılarından olan Mısır Çarşısı IV. Mehmet'in annesi Hatice Turhan Sultan tarafından Yeni Camii'ye vakıf olarak yaptırılmıştır. Yapımına Mimar Kasım Ağa başlamış, 1660 yılında Mimar Mustafa Ağa tarafından tamamlanmıştır. Plan I, şeklindedir. Altı kapısı ve 86 dükkanı bulunmaktadır. Son şeklini 1943 restorasyonunda almıştır..1940-1943 yılları arasında İstanbul Belediyesi tarafından restore edilmiştir. Aktarlarıyla meşhur bu çarşıda halen tabii ilaçlar, baharat, çiçek tohumları, nadirbitki kök ve kabukları gibi eski geleneğine uygun ürünlerin yanısıra, kuruyemiş, şarküteri ürünleri, değişik gıda maddeleri yer satılmaktadır. Pazar günleri kapalıdır.


Sizlere bol bol sevgiler ve saygılar sunarım, efendim...

NECİP KÖNİ - ADANA / TR

*KAYNAK* ÇİZGİLERİN DİLİ - ( Siyah + Beyaz) kitabımdan

ÖNEMLİ NOT *** (Galerideki bütün resimler bana aittir..! )

<ımg alt="" src="http://img.webme.com/pic/n/necipkoni/cevremizi-koruyalim.jpg"> <ımg alt="" src="http://img.webme.com/pic/n/necipkoni/yerkure-dunya.jpg">

*DÜNYAMIZ ELDEN GİDİYOR..!
*Daha Yeşil Bir Dünya için


 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..