Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '09

 
Kategori
Evcil Hayvanlar
 

Miu...

Miu...
 

Benim gibi kedi sevenlerle , yeni öğrendiğim birkaç bilgiyi paylaşmak istiyorum.

Kedilerin evcilleştirilmesine ilişkin ilk arkeolojik kanıtlar 8000 yıl öncesine dayanıyormuş. Kıbrıs’ta aynı döneme ait kedi, insan ve fare kemikleri bir arada bulunmuş.

Evcilleşmenin başlangıcı, büyük olasılıkla kedilerin depolardaki besin maddelerini yiyen fareleri avlamasından hoşnut olan insanların onlara hoşgörü göstermesine dayanıyor deniyor.

Kedilerin günümüzde olduğu gibi evde beslenmesi 4000 yıl önce Mısır’da gerçekleşmiş ve oradan dünyaya yayılmış:) Kedilere isim verme çok sonraları adet olmuş. Bütün kayıtlarda, onlardan "miu" diye bahsediliyor...

Geçmişte bir çok kedim oldu ve hepsini kaybettim. Çok üzüldüğüm için eve almamaya karar verdim ama sokakta ,bahçede gördüğüm bir kediyle yanına yaklaşamasam bile onlara laf atarım ,bazıları öyle dikkatli bakarak beni dinler ki hayret ederim. Oturduğum evin bahçesinde birçok kedi var içlerinden birini diğerlerine göre daha çok sevdim.Birgün ona yemek verdiğimde onları yemeyip taşıdığını gördüm. Hemen anladım tabii , yavrusu vardı. Daha sonra iki olduğunu gördüğüm yavrulardan biri sonrasında kayboldu,sanırım öldü.

Bu ana kızı elimden geldiğince beslemeye başladım,yavaş yavaş bana alışıp peşimde dolaşmaya başladılar. Birgün yine yemek verdiğimde yabancı bir yavru kedi yanaştı ama belli çekiniyor ana kediden. Ben hemen geri çekilip ne yapacak diye beklemeye başladım. Ana kedi yavaşça çekildi ve küçük bir ses çıkardı, ardından yeni yavru yanaştı ve öbür yavru ile yemeye başladı. Sonra onlar doyunca kalanı ana kedi bitirdi. Aradan bir ay felan geçti şimdi üçü devamlı bir arada , beraber geziyor beraber uyuyorlar. Onları öyle görünce nedense mutlu oluyorum. Rabbim bütün canlıların analarına küçükleri koruma içgüdüsü vermiş sanırım.

Vermiş vermesine de diğer yandan bazı üvey anaların hatta öz annelerin çocuklarına yaptığı kötü muameleler geliyor aklıma ve bir kere daha hayret ediyorum.

Bu arada bir kedinin 100 çeşit ses çıkarma yetisi varmış...Ama bir kedim vardı adı da "haspa" ,bir kere olsun miyavladığına şahit olmadım. Ağzını açar, titretir "iğ" e benzer bir ses çıkartırdı. Ah kediciğim ah ne kadar güzel bir kediydin ,çok da insancıl sevgi arsızıydı, Kimseden çekinmez sevdirirdi ve birgün kayboldu. Sonra komşular söylemişti,biri arabasına alıp götürmüştü. Tam bir ay ağlamıştım...

Kedilerin çok temiz hayvanlar olduğunu hatta kendini temizleyen tek hayvan olduğunu biliyordum ama yaşamlarının %30 unu buna ayırdıklarını yeni öğrendim...

Tüm kedi sevenlere sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..