Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '09

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Mızmız çocuğa yemek yedirmek bir sanat

Mızmız çocuğa yemek yedirmek bir sanat
 

hayırrrrrr yemem.


Mızmız çocuklara yemek yedirmenin en büyük zorluğunu sanırım ben ve benim gibi anneler çekiyordur. Habere göre çocukların sevmedikleri besininlerin yedirilmesi için yemeğin resimlerin gösterilmesi fayda sağlıyormuş. Bilimsel olarak kanıtlanmış bu yöntem sayesinde çocuklar daha önce resimleri gösterilen yemekleri diğer yemeklere göre daha çok tercih ediyorlarmış.

Fakat bu yöntem bir yaşındaki bebekler üzerinde denenmiş. Acaba diyorum ki bu yöntem benim oğlumun yaşındaki çocuklara çok etki eder mi? Çünkü çocuk kendi tercihlerini yapmaya başladığı yaştan itibaren, dünyayı önüne dökseniz yinede kendi istediğinden başkasını yapmıyor.

Nedense biz Anneler ya da çocuğa bakan diğer ebeveynler çocuğun karnının tok olmasıyla çok daha fazla ilgileniyoruz. Durum böyle olunca da yemek yemek çocuk için bir işkenceye dönüyor. Benim ufaklık bırakın yemek yemeği, anne sütünü bile zorla kısa bir süre memeden, kalan 5 aylık süreçte de biberondan aldı. Durum böyle olunca da bizde hep yemek yedirme peşinde sürekli olarak koşar olduk.

Uzmanlar, bebeğe ilk 6 ay sadece anne sütünin yeteceği yönünde görüş bidiriyorlar. Fakat bence 4.ncü aydan itibaren çocuğa az az olsada damak zevkini belirlemek için ek gıdaları tatırmak da fayda var diye düşünüyorum.

Yemek yapmak bir sanat, fakat bu yaptığın yemeği çocuğa yedirmek ve yeni tatları alıştırmak daha büyük bir sanat. Ben yemek yerken önceleri televizyondan faydalanıyordum. Çünkü küçükken dikkati dağıtmak daha kolay oluyordu. Şimdilerde ise masal anlatarak yemek yedirmeye çalışıyoruz. Diğer çocuklar gibi, benim ufaklık da sadece yayla çorbası, makarna ve köfte seviyor. Bunların dışında kalanları zorla yediriyoruz.

Ben önceleri resimle öğretme yöntemini farkında olmadan denedim. Çınar 1, 5 yaşındayken bir çok sebzenin adını biliyordu ve yiyordu fakat sonradan ne olduysa bazılarını yemez oldu. Sevilmeyen yemeklerin resimlerini öğreterek ve onların hafızalarında kalmasını sağlayarak yemek yedirme yöntemi gerçekten etkili olabilir. Bu yöntemin benim oğlum da daha etkili olabilmesi için bu yiyeceklere birde seneryo yazacağım ve her yiyeceğin bir hikayesi olacak.

Umarım, şimdi öğrenmiş olduğum bu yöntemi kendi yöntemlerimle birleştirdiğimde, cocuğumun damak zevkini artırabilirim.

Lezzetli ve sağlıklı yemekler yapmanız ve yedirmeniz dileğimle...

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..