Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı kuru biber dolması

Zeytinyağlı kuru biber dolması
 

Ben yaptım :)


Bayılıyorum şu kuru biber dolmasına. Hem lezzetli hem de yapımı kolay. Özellikle de misafirim geleceği zaman masam da ayrı bir yeri vardır kuru dolmanın. Çok sıradan demeyin gerçekten lezzetli oluyor. Aslında bu dolmaya, Allah ne verdiyse dolması da denilebilir. Çünkü ben her yapışımda evde ne varsa onu koyuyorum. Neyse ben en sevdiğim halini anlatayım size.

Hadi bakalım o zaman başalıyalım tarifimize.

Malzemeler

Kuru biber (miktarını kendiniz ayralarsanız daha iyi olur ben 15-25 tane yapıyorum.)

2-3 su bardağı pirinç

1 adet büyük kuru soğan

1 paket çam fıstığı ya da 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz

2-3 tatlı kaşığı kuş üzümü

Karabiber, tuz, çok az kimyon

1 yemek kaşığı biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

1 adet limon

Yarım demet maydanoz ya da dere otu

Son olarak da nar ekşisi

Öncelikle kuru dolmalıklarımızı yıkıyoruz.. Daha sonra tenceremize alarak üzerini geçecek kadar sıcak su koyup, yumuşayana kadar kaynatıyoruz. Dolmalıklar yumaşaya dursun, bizde dolma içini hazırlıyalım. Soğanı robotton geçirdikten sonra zeytinyağ ile tavada pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Sonra üzerine sırasıyla pirinç, çam fıstığı( ben bazen ceviz koyuyorum), kuş üzümü, biber ve domates salçasını, baharatları, tuzu, son olarak da maydanozları ekleyip kavuruyorum. Daha sonra üzerine pirinci biraz pişirmek için az sıcak su ekleyerek kısa bir süre pişiriyorum. Tencereden misssss gibi kokular gelmeye başlayınca da harcımızı kendine gelmesi için bir süre bekletiyoruz.

Bu arada daha önce kaynar suda yumuşaması için az pişirilen kuru dolmalıklar ocaktan alarak, tekrar yıkayıp süzüyoruz. Dolmayı dolduruken tamamını doldurmamaya dikkat ediyoruz. Pirinçler şişeceği için dolmaları yarıdan biraz fazla dolduruyoruz. Doldurulan kuruları tencereye dizerken yatay ve yassı şekilde, açık tarafları birbirine bakacak yani kapatacak şekilde diziyoruz. Tenceremiz dolduktan sonra üzerine limon dilimlerini diziyoruz. Daha sonra tencerenin üstüne göz kararı nar ekşisi ve bir miktarda zeytin yağı gezdirdikten sonra kaynar suyumuzu dolmaların üstünü biraz geçecek kadar ekleyerek, suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Pişdikten sonrada servis tabağına alıp soğuk olarak servis yapıyorsunuz.

Özellikle önemli bir noktayı belirtmek istiyorum. Ben evde bu dolmayı yaparken, sevgili börülcem ay pardon görümcem Fahriye ablamın kendisine aldığı, gözü gibi baktığı ve her seferinde dikkatli kullanın, sakın kırmayın dediği özel bir dolma taşı kapağını kullanıyorum. Bu kapağın ağırlığı sayesinde, dolmalar taşmadan, şişmeden yassı bir halde daha lezzetli pişiyor. Eğer evde taş kapağınız yoksa bunun yerine bir tabakta kapatabilirsiniz.

Kuru biber dolmasını yapmak işte bu kadar kolay ve bir o kadarda lezzetli. Afiyet olsun efendim.

Damak tadınız bozulmasın, Ağzınızın tadı hep yerinde olsun.

Sevgielrimle..

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..