Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

Mucit nedir?

Mucit nedir?
 

Bir resim gördüm ve bu yazıyı yazma kararı aldım. Eskiden beri bu soruları hep sorarım ama bir türlü sağlam, ayakta duran yanıtlar alamadım. Önce Homeros stili soruları soralım.

Mucit ne demek?

Mucit millet olunabilir mi?

İnsanlığın kullanımına ne sunmuşuz ve ne bulmuşuz?

Bilim, gelişim adına ne öne sürmüşüz, ne yaratmışız?

Mucit kime deniyor? Yeni bir buluş ortaya koyan, icat eden kimseye mucit diyoruz. Buraya kadar sorun yok. Ancak insanlık adına ve insanlık kullanımına aşılar, elektrik, telefon saymakla bitmez ama hiç birinde bizim adımız yok.

Peki biz nerdeydik?

Biz o zamanlar, bu zamanlar hala kavgadayız.

Neyin kavgası?

Cin, peri, şeytan kavgası.

Mucit millet olunabilir mi?

Bana göre; her milletin mucit yanı vardır. Ancak yaratıcılığı eza olarak gören, tercihlerini sorgulamayan, soru sormayan insanların çoğunlukta olduğu bir milletin mucit olması düşünülebilir mi?

İnsanlığın kullanımına ne sunmuşuz, ne bulmuşuz?

Maalesef pek bir şey gözükmüyor.

Peki gelecek vaat ediyor mu?

Maalesef o bakımdan da bir ışık göremiyorum.

Bilim, gelişim adına ne öne sürmüşüz, ne yaratmışız?

Keşke bu soruya da olumlu yanıt verebilseydim. Ancak tüm bu olumsuz ortam ve koşullara rağmen bazı insanlarımızın hediye buluşları mevcuttur. Aklıma gelenler ise tıp alanında Behçet hastalığı keşfini sayabilirim. Daha olduğunu biliyorum ama yazı kısalığından dolayı unuttuklarım lütfen beni affetsin.

Son söz: Bilim-eğitim yapmak ve insanlığa faydalı olmak iddiasında bir insanın türban kavgası vermesini anlayamıyorum. Hal böyle olunca büyük buluşların, büyük keşiflerin, büyük icatların çıkacağına keşke inanabilsem. Ben inanmış gibi yapsam ancak pozitif bilim asla inanmaz.

Saygılarımla.

Siz hala kitabımı almadınız mı? İşte internet adresi:

http://www.netkitap.com/kitap-normal-otesi-ask-omer-ozdamar-cinius-yayinlari.htm

İkinci kitabım bile çıktı. Adres aşağıdadır.

http://www.netkitap.com/kitap-normal-otesi-ask-2-omer-ozdamar-cinius-yayinlari.htm



 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..