Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

04 Kasım '14

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Mutlu Kariyer

Mutlu Kariyer
 

Çalışırken Keyfi Hak Ediyoruz


Kariyer.net’in online olarak yaptığı anketi yanıtlayanların yüzde 70’i “Şansınız olsa, okula geri dönüp başka bir alanda eğitim almak ister miydiniz?” sorusuna “Evet” yanıtını verirken, yüzde 75’i eğitimini aldığı alanda iş aradığını belirtiyor.

Yani memnun olmadığı, istemediği bir alanda yaşamını kurmaya devam ediyor. Yanlış üstüne yanlış..

Yükseköğrenime geçiş sırasında tercih sürecine tanıklık etmiş binlerce öğrencinin tercih listesine dokunmuş,değiştirmiş biri olarak biliyorum ki o tercih listeleri çoğu öğrenci için çok da bilinçli listler değil.

Bir nevi cebindeki paraya göre restoranda yemek seçmekten başka bir şey değil..

Bu yemeği canım istiyor mu? Bana uygun mu, yemek yediğim saate uygun mu? Bünyeme uygun mu? İhtiyacım var mı yok mu demeksizin.. Benim parama anca bunu yerim…Mantığından çok da farklı değil inanın…

O dönemde gençler sadece “bir yere kapağı atayım”, “puanıma yazık olmasın”,” şu bölüm moda,çok parar var” gibi kendileri ile ilişkilendirmedikleri kriterlerle “tercih” yapıyorlar…ben ise “sıralama” diyeceğim..

Tercih kelimesini kullanacak kadar bilinçli ve anlamlı bir seçim yapıldığına inanmıyorum çünkü..

Ne yapılsa bilinçli ve anlamlı olur?

ü  Ben nasıl biriyim?

ü  Ben hayatımı nasıl yaşamak istiyorum?

ü  Bu hayatta nasıl bir iz bırakmak istiyorum?

ü  Ben neyi yapmayı seviyorum?

ü  Benim hayallerimde neler var?

Sorularına eşlik eden cevaplarla biçimlenen tercihler yapılsa bunların birer ”seçim” olduğunu  rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bu neden önemli yukarıdaki anket sonuçlarının farklılaşması için önemli..

%70 okuduğu bölümü değiştirmek istediğini söylerken,%75’i okuduğu alanla ilgili iş aradığına göre buradaa bir sorun ve ciddi bir sorun var demektir.

Öncelikle seçimlerde, sonrasında da kurban psikolojisi ile kabul ediş ve razı oluş durumu var ki…Bir süre sonra 30-35 yaş aralığında istemedikleri alanda kariyer yapanların  kariyer değişikliği süreçleri gözlenmektedir.

Bu kişisel olarak zaman, emek ve ekonomik kayıplara yol açmakta olup, her şeyden önemlisi ”mutsuz çalışanlar, anne-babalar, eşler, oğullar-kızlar” yaratmaktadır.

Çaresi ve mı?

Çaresi daha bilinçli adımlar atabilecek farkındalık ,cesaret ve emek gerektiriyor..

Sonrası inanın ki mutlu bir iş ve özel yaşam demek…

 

 

 

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..