Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mutluluğun resmi...

Mutluluğun resmi...
 

Sanırım herkes görmüştür ünlü Türk ressamı Abidin Dino'nun 'Mutluluğun Resmi' adlı tablosunu... Resme baktığınız zaman 'mutluluğun' ne olduğunu sorgulamaya başlıyorsunuz. Abidin Dino'ya göre mutluluk: Ne olursa olsun, ailenle birlikte bir arada olmak ve bundan mutlu olmaktır. Gerisinin bir önemi yoktur. Hele ki paranın...

Yatağın üzerine akıtan bir tavan, maddi zorluklara rağmen o yatak üzerinde yatmayı başarabilen 8 kişi, bir de köpek... Belki 8 kişi aynı yatakta yatmayı deneyebilir ama önemli olan huzurlu ve mutlu olarak uyuyabilmektir. Yüz ifadelerindeki o anlamlı tebessüm bunları özetler gibi... Bu tablo kesinlikle pozitif enerji dağıtıyor...

Ben mutluluğun resmiyle muhabirlik yaptığım bir dönemde karşılaştım. Bir afetten dolayı evsiz kalmış insanlar... Hepsi çadırlarda yaşam mücadelesi veriyordu. Sonra bir kuyruk gördüm... Meğersem kıyafet dağıtılıyormuş. Çocukların böyle bir durumdan nasıl etkilenebilceğini fark edebilen duyarlı insanlar bir kampanya düzenlemiş ve topladıkları kıyafetleri dağıtmaya gelmiş. Gözüme birden iki çocuk ilişti. Sanırım kardeşler... Ufacıklar... Ellerinde verdikleri lolipop ve kıyafetler... O anı resmettim... Bir nevi ben de 'mutluluğun resmini' oluşturdum... Hâlâ baktığımda tüylerim diken diken oluyor.

Sanırım sahip olduklarımızın değerini bilmemiz gerekiyor... Mutlu olmak çok zor olmasa gerek... İki lolipop ve kıyafet... Hepsi bu...

 
Toplam blog
: 7
: 1549
Kayıt tarihi
: 18.05.07
 
 

Düşünen bir insanım. Olaylara farklı açıdan bakmaya çalışıyorum ve her zaman kendimi geliştirmeye. H..