Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '11

 
Kategori
Deneme
 

Mutluluğun resmi ve mutluluk şarkısı...

Zaman zaman etrafıma baktığımda toplumumuzda mutlu insan görmekte zorlandığımı hissederim. Bunun nedeni sanırım mutluluğa aşina olmayışımız. Sanki mutlu olmak bize hak değilmiş gibi yaşamımızı sürdürmemiz. Öyle ya bakın çoğu türkülerimizde acı, ıstırap ve ağıt vardır. Çoğu şarkılarımız hüzünlüdür. Arabesk neden baskın çıktı dersiniz? Ben mutlulukla ilgili bir yazımda “insan mutlu olmalı, mutluluğu hissetmeli, mutluluğu yaşamalı” demiştim. Mutluluk tadılmalı. Tadılan mutluluk aranır olur. Mutluluk arayan insan kendisiyle ve çevresiyle barışık insan olur. Nazım Hikmet ne güzel sormuştur ünlü ressam Abidin Dino’ya: "Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin? İşin kolayına kaçmadan ama gül yanaklı bebesini emziren melek yüzlü anneciğin resmini değil ne de ak örtüde elmaların ne de akvaryumda su kabarcıklarının arasında dolaşan kırmızı balığınkini Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin? 1961 yazı ortalarındaki Küba'nın resmini yapabilir misin? Çok şükür çok şükür bugünü de gördüm ölsem gam yemem gayrının resmini yapabilir misin üstad?" Benim gençlik yıllarımda Al Bano – Romina Power çifti vardı. Romina Power bir zamanların en ünlü aktörü Tyrone Power’in kızı idi. İşte ben Al Bano – Romina Power çiftinin müziklerini çok severdim. O dönemki plaklarının hepsini bulundururdum. Hatta bir ara İzmir’e gelmişlerdi konsere, ben de kaçırmadım ve gittim. İşte geçen gün internette nostalji parçalarını karıştırırken onların “Feliçita” isimli parçasına rastladım. Bir video kaydı idi ve sözlerin Türkçesi de alt yazı olarak altında idi. Meğer Feliçita mutluluk demekmiş. Yani mutluluğu anlatan bir parçaymış. Mutluluğu bir de onlardan dinleyelim; Mutluluk, El ele tutuşup uzaklara gitmektir. Mutluluk, mutluluk masum gözlerindir… İnsanlar arasında çocuklar gibi yakın olmaktır mutluluk… Mutluluk kuştüyü bir yastıktır. Bir nehrin akıp giden suyudur… Ve, perdenin arkasında yağan yağmurdur mutluluk.. Mutluluk ışıkları kapatıp huzur bulmaktır. Mutluluk, bir bardak şarapla birlikte bir dilim ekmektir mutluluk.. Çekmeceye bırakılmış bir nottur mutluluk. İki kişi birlikte şarkı söylemektir. Nasıl da güzeldir mutluluk… Mutluluk, Hisset bu havayı, Aşk şarkımız sürer böyle Sanki mutluluk veren bir düşünce gibi… Hisset bu havayı Sıcacık bir güneş ışığı, Mutluluğu tatmış bir gülücük gibi… Mutluluk, Sürprizli bir gecedir mutluluk… Işıklar yanar ve radyo çalar… Kalplerle dolu bir tebrik kartıdır mutluluk… Beklenmedik bir telefondur mutluluk… Mutluluk mutluluk, Mutluluk bir plajdır, Geceleyin kıyıya çarpan bir dalgadır mutluluk. Aşkla dolu bir kalbin üstündeki eldir mutluluk Ve bunları tekrar yaşamak için şafağı beklemektir mutluluk (İtalyanca’dan Türkçe’ye çeviri Oktay Tekcan tarafından yapılmış) Bence insan mutlu olmalı. Ona mutlu olmak yakışır. Öğrenmeli mutluluğu ve yaşamalı… İster resimdeki gibi, ister şarkıdaki gibi… Mutlu olmalı… 

 
Toplam blog
: 82
: 1046
Kayıt tarihi
: 24.05.11
 
 

TED Ankara Koleji ve ODTÜ Kamu Yönetimi mezunuyum. Asıl mesleğim bankacılık. Çeşitli kuruluşlarda..