Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '06

 
Kategori
Müzik
 

Müziğe tutkun bir genel cerrah

Radyolarda değişik bir sesten, farklı bir yorumla dinlediğim birkaç şarkının O' na ait olduğunu öğrenince tereddüt etmeden albümünü satın aldım. Bana göre çok özel olan bu çalışmayı yaklaşık 8 aydır bıkmadan ve sıkılmadan dinliyorum.

Çok geçmeden, farklı yorumunun nedeninin O'nun almış olduğu müzik eğitiminden kaynaklandığını öğrendim. O Klasik Batı Müziği ile Türk Müziği' ni elele tutuşturan, her iki müzik türüne kendine özgü yorumunu katan yeni bir soluktu. Daha da imrenilecek bir özelliği, bu mükemmel tarzın ve sesin sahibinin aslında İ.Ü. Tıp Fakültesi mezunu bir genel cerrah olmasında saklıydı.

Ferhat Göçer'in müzik tutkusu, O'nun tıp fakültesinden mezun başarılı bir doktor olduktan hemen sonra, 1988 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet konservatuarı Şan Bölümü Ön Lisans Eğitim Programı'nı kazanmasına neden olmuş. Tıp fakültesinin üzerine bir de bu bölümü başarıyla tamamlamış sanatçı ve ilk şahsa ait senfoni orkestrası olan, hem kendi ülkemizde hem de yurt dışında ilgi uyandıran ''Metropol Senfoni Orkestrası'' nı kurmuş.

Sanatçı albüm çalışmalarına 2003 yılında başlamış. Çalışmalar yaklaşık 1,5 yıl sürmüş.Tevazu ve müzik tutkusunu kendinde birleştiren sanatçı albüme kendi adını vermiş.

Albümün önemli bir özelliği piyasaya çıktığı tarih olan 2005 yılının Ekim ayından itibaren 14 hafta listelerde 1 numarada kalması.

Albüm çıktıktan kısa bir süre sonra sanatçı Anadolu Turnesi' ne çıkıp, 20 ilde konserler vererek sevenleriyle buluştu.

Albümde 12 eser yer alıyor. Albümün çıkış şarkısı sözü ve müziği kendine ait olan '' Dön Diyemedim''. Albümde ikinci dikkat çeken şarkı daha önce Seferad'ın yorumladığı o dönemlerde de dillerden düşmeyen Ercan Saatçi imzalı ''Yastayım'' adlı şarkı. Albümde sözü ve müziği kendisine ait dört şarkı yer alıyor. Bu bile bir genel cerrahın müzik tutkusunu anlatmaya yeter diye düşündüm ben.

Albümü dinlemeye devam ederken, diğer şarkıların da rahatlıkla çıkış şarkısı olabilecek nitelikte olduğunu fark ediyorsunuz ve albüm evde, iş yerinde arabada her yerde elinizden düşüremeyeceğiniz bir albüm haline geliveriyor.

Müzikle ilgili çalışmalarına devam eden Ferhat Göçer aynı zamanda doktorluğu da bırakmamış, halen Haydarpaşa Numune Hastanesi'nde görevine devam ediyor.

Ne diyelim, ülkemizin bu değerli tenoru uzun, çok uzun yıllar hastalarını iyileştirmeye devam ederken, bizi de müzikle ilgili başarılı çalışmalarıyla buluşturmaya devam etsin. Biz de ''sanatçı'' kelimesinin rastgele kullanıldığı günümüzde Ferhat Göçer gibi sanatçılarımızın değerini bilelim.

şarkısı sözü ve müziği kendine ait olan '' Dön Diyemedim''. Albümde ikinci dikkat çeken şarkı daha önce Seferad'ın yorumladığı o dönemlerde de dillerden düşmeyen Ercan Saatçi imzalı ''Yastayım'' adlı şarkı. Albümde sözü ve müziği kendisine ait dört şarkı yer alıyor. Bu bile bir genel cerrahın müzik tutkusunu anlatmaya yeter diye düşündüm ben.

Albümü dinlemeye devam ederken, diğer şarkıların da rahatlıkla çıkış şarkısı olabilecek nitelikte olduğunu fark ediyorsunuz ve albüm evde, iş yerinde arabada her yerde elinizden düşüremeyeceğiniz bir albüm haline geliveriyor.

Müzikle ilgili çalışmalarına devam eden Ferhat Göçer aynı zamanda doktorluğu da bırakmamış, halen Haydarpaşa Numune Hastanesi'nde görevine devam ediyor.

Ne diyelim, ülkemizin bu değerli tenoru uzun, çok uzun yıllar hastalarını iyileştirmeye devam ederken, bizi de müzikle ilgili başarılı çalışmalarıyla buluşturmaya devam etsin. Biz de ''sanatçı'' kelimesinin rastgele kullanıldığı günümüzde Ferhat Göçer gibi sanatçılarımızın değerini bilelim.

Özlem Akaydın

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..