Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Namaz ve çocuk!

Namaz ve çocuk!
 

Her fırsatta söyler dururum, yıllardır televizyon izlemiyorum diye ancak son zamanlarda ara ara televizyon karşısına geçmeye başladım, özellikle bazı kişilerin canlı yayın konuğu olduğu durumlarda… Hüseyin Üzmez’i izledim örneğin geçen gece, bu gece de Teke Tek programını.

Hastayım, dolayısıyla keyifsiz ve televizyon karşısında örtü altında o kanal senin bu kanal benim gezindim, oyalanma amacıyla…

Kanallar da karman çorman, hiç bilmediğim isimler var aralarında, kim ne diye bu kanalı kaydetmiş buraya diye soracakken vericiler yüzünden olduğuna karar verip, sorumu yuttum.

Gecenin yarısı, öyle gezinirken bir reklam gördüm!

49,5 YTL karşılığında elde edilecek bir ürünü pazarlıyorlar, reklam yıldızları yedisinde var yada yok bir kız ve bir erkek çocuğu, pazarlanan ürün Kuran cd si, yanında da hediyesi “Namaz kılma rehberi!”

Kız çocuğu diyor ki hep isterdim Kuran okumayı öğrenmeyi, bu cd sayesinde çok güzel Kuran okuyorum şimdi!

Erkek çocuk da benzer şeyler söylüyor ve üç yaşlarında başında örtüsü bir çocuk namaz kılıyor değişen resimde!

Yok hayır, yanlış görmedim, üç yaşındaki bebek yuvarlanmıyor halı üzerinde, ateşim var evet ama halüsinasyon değildi inanın gördüğüm!

Kanalın adını vermek isterim ancak böyle bir hakkım olup olmadığını bilemiyorum blog ortamında!

Bebekler, çocuklar reklamlarda elbette oynarlar, elbet reklam amaçlı kullanılırlar ama bebek bezi reklamlarında, gıda reklamlarında, falan filan!

Bir sigara reklamında çocuk oynatılmaz mesela, yasaktır ki çok da yasaklamakta haklılardır!

Din ve çocuk!

Oyun oynamak yerine namaz mı kılacaklar artık?

Şarkı niyetine Kuran mı okuyacaklar, tespih mi çekecekler?

Ve merak ediyorum ne iş yapar bu Rtük!

……..

Dipnot: Çocuklarımıza din eğitimi veremeyecek miyiz diye homurdananlar olursa, tabii ki vereceksiniz istiyorsanız ancak nasıl ki ABC ile başlanılıyorsa okuma yazmaya, yaşlarına uygun şekilde eğiteceksiniz, önce sevgiyi öğreteceksiniz, sonra saygı duymayı diğer kişilere, dürüstlüğü mesela…

Kendinden utanmamasını, gereksiz korkular duymamasını…

Bunları öğrenene kadar geleceği yaş itibari ile en azından lise çağına gelmiş olur ki, kendi aklı ile, duygusu ile din ve kendisi arasında sağlıklı bir bağlantı oluşturur!

………

Gülgün Karaoğlu
Ekim,31/08

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..