Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '07

 
Kategori
Anılar
 

Nazif usta

Nazif usta
 

Bir arabam var 1996 model, masraf kapım, kazancımın ortağı....
Düzenli olarak maaşımın bir kısmını onun için harcarım. Arabama baktıkça kendi ilkokul öğretmenim aklıma gelir. Onun da eski bir Anadol arabası vardı. Her ne ise esas konum arabamdan daha çok arabam sayesine tanıştığım Adana Aladağ'lı Nazif ustam

Nedir Nazif ustayı bu sayfalara taşıyan sebep?
2 Eylül pazar günü akşam ev ihtiyaçları için alışverişe çıkmıştım, araba hararet yaptı ve su kaynattı. Ustamın telefonunu aradım, bulamadım. Bir arkadaşa rica ettim
- Nazif ustayı arayıpta yolda kaldığımı söylesene gelsin bir baksın
Arkadaş bir kaç dakika sonra yeniden beni arayıp "Tamam söyledim 15 dakikaya kadar gelecekmiş." dedi.
Neyse 15 dakika kadar sonra Nazif usta tüm güler yüzlülüğü ile çıktı geldi. Oldukça şık giyinmişti. Parlak bir takım elbise vardı üstünde.Arabanın arka koltuğunda bir bayan oturuyordu meraklı gözlerle etrafı süzen. Bayanın yanında bir gelinlik.
"Hayırdır ustam çok şıksın." dedim.
"Düğünden geliyoruz. Aladağ'dan gelin getirdik." dedi.
"Hayırdır düğün kimindi." dedim.
Güldü, gülünce gözleri küçüldü ama gözlerindeki parlaklık sanki daha bir büyüdü
"Benim." dedi. "Düğün yaptım, yeni gelmiştik sen telefon edince zordasındır diye daha üstümüzü soyunmadan geldim." dedi
Utandım. Yerin dibine girdim. Kendi kendime (ve Nazif ustaya) kızdım. Niye söylemedin.Başka çözümler bulurdum. Hiç bir şey yapmazsam arabayı kitler giderdim." dedim. Yine gülümsedi
"Hocam yolda kalan adam bırakılmaz ayıptır, bize yakışmaz." dedi.
Arabası ile beni evime bıraktı , yanında getirdiği elemanı da arabayı aldı ertesi gün tamir edilmek üzere götürdü..
Şimdi bir çoğunuz "Usta ne kadar para aldı." diye merak ediyorsunuzdur.Termostat ölmüş onu değiştirmişler ve termostat parasını ödedim el emeği mi?
Borcun yok hocam dediler gönderdiler..
Teşekkürler ustam, bana bu yazıyı yazma sebebini veren mesleki ahlakına,
Bir yastıkta yaşlanın , torunlarınızla oynayın.

 
Toplam blog
: 11
: 1770
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1963 yılında Mersin Silifke'de doğdum. Dokuz Eylül Üniversitesi mezunuyum. Mersin merkezde sınıf öğr..