Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '10

 
Kategori
Eğitim
 

Ne demek seni seviyorum

Ne demek seni seviyorum
 

Haftanın son ders saati sonunda, bayrak töreni için alanda toplanıyorlardı öğrencilerim. Merdivende, altıncı sınıf öğrencilerinden bir kızımın erkek arkadaşlarından birinin eline, elindeki kağıt parçasını tutuşturduğunu fark ettim. Elimi uzattım, kıpkırmızı oldular. Kağıt parçasını cebime koydum. Tören sonunda odama gelmelerini istedim. Geldiler.

Kız öğrencimin mektubunu elime aldım. Birbirlerini sevmelerinin gerekli ve istendik bir davranış olduğunu söyledim. Sevmek insanca bir duyguydu. Elbette birbirimizi sevecektik. Hem erkek hem kız arkadaşlarımızı, hem öğretmenlerimizi, hem de aile bireylerimizi sevecektik. Ancak, aşk meşk ilişkileriyle değil arkadaşça, dostça. Erişkin birer birey olduğumuzda bunlara da sıra gelecekti doğal olarak. İkisi de defalarca özür dilediler. Bir kez daha yapmayacaklarına dair sözler verdiler. Ben de; “Aslında bu mektubu anne ve babalarınıza göstermem gerekiyor. Madem ki söz veriyorsunuz, ben de size güveniyorum. Ancak şunu bilin ki tekrarında ikinizin de anne ve babasını okula çağırırım, gereken cezayı da veririm” dedim.

Hem o iki öğrencimden bir daha o tür bir şikayet gelmedi. Hem de bana olan sevgi ve saygıları ile derslerindeki başarılarının ciddi biçimde arttığını gördüm.

Bu anımı, okuduğum şu olay nedeniyle paylaşma gereği duydum. Önceki gün, Ağrı’nın Doğubeyazıt İlçesi Sonkaya Köyü’nde benzer bir olay yaşanmış. Sonkaya İlköğretim Okulu öğrencilerinden on iki yaşındaki Meryem Sökmen iddiaya göre, üzerinde “ Seni Seviyorum” yazan bir notu arkadaşına verirken öğretmeni görmüş ve olaya el koymuş. Ne demekmiş “ Seni Seviyorum” . Hemen notu okul müdürüne ulaştırmış. Okul müdürü de köy korucusu olan Meryem’in babasını okula çağırtarak kızının davranışı konusunda bilgilendirmiş. Öğle saatlerinde gerçekleşen olayın ardından Meryem evine gönderilmiş. Yine iddiaya göre Meryem, babasına ait korucu silahını çenesinin altına dayamış ve tetiğe basmış.

Öğretmen – okul müdürü – korucu baba üçgeninin kaderini çizdiği Meryem, on dört ay önce kendini asarak intihar ettiği iddia edilen ablası Necla’nın yanıbaşına gömülecekmiş.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..