Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '09

 
Kategori
Spor
 

Ne gezersin Skibbe?

Ne gezersin Skibbe?
 

Birisi dertli ama hangisi?


Galatasaray teknik direktörü Skibbe, Antalya kampının ilk gününde ayağının tozuyla DHA muhabiri Kadir ÇETİNÇALI'nın sorularını CNNTÜRK ekranlarında yanıtlamış.

DHA muhabirinin sorularına içtenlikle cevap veren Alman hocanın Lincoln ve Kewell'ın İstanbul'da kalışı ile ilgili verdiği cevaplar dikkat çekici. Skibbe, Lincoln ve Kewell'ın İstanbul'da kalış nedeninin Adnan Sezgin ile görüşme yapacak olmalarından kaynaklandığını söylerken "Bunun nedeni nedir bilmiyorum" dedi.(1)

Yahu yazmayayım, bulaşmayayım, çatmayayım diyorum; elleşmeyeyim, girişmeyeyim, sürtüşmeyeyim diyorum; bu da gelir bu da geçer diye teselliye yelteniyorum olmuyor. “Horoz ölür gözü çöplükte kalır” misali haberlere takılıp kalmadan edemiyorum, takıldığımla kalsa iyi ya, illa ki yazacağım, çirkeflik edeceğim, çemkireceğim, varsa gedik bir yer uygun taş ile dolduracağım…

Arkadaş, pardon bu çok samimi kaçtı, yahu Sayın Teknik Direktör pardon ama siz orada necisiniz? Sorumluluğunuz nedir? Haydi yabancısın, uyum sağlayamadın diyeceğim, e zaten Lincoln ile uyumlusun, aynı dili konuşursun. Hiç sormadın mı, “Sevgili Lincoln, darıldın mı cicim bana, hiç gelmiyorsun bu yana”, “yoksa ayran içtik ayrı mı düştük?” filan gibi tumturaklı şekilde sormana da gerek yok üstelik…

Çok basit, bir cümleden ibaret soracağın şey. “Nerdesin, neden gelmedin?”. Bitti. Bunu biz mi yapalım yani. Haydi diyelim ki sormadın, bunu açıkça niye söylüyorsun? Ondan sonra çıkıp (belki) oyuncular üzerinde hâkimiyet sağlayamazsın, kusura bakma ama seni de kimse sallamaz, üzgünüm seni ben bile kurtaramam (Tamam burada biraz abarttım, seni Aziz Yıldırım bile kurtaramaz demeliydim)…

Tam da Lincoln havasına kavuştu diye sevinirken, bir baktık takımla birlikte gelmeye tenezzül etmemiş. Etmediği gibi teknik direktörünü bile bilgilendirmemiş. Pardon ama bu saygısızlık değil mi? Yıldız diye her naneyi yiyecek mi? Buna göz mü yumulacak? İnsan ölüm döşeğinde bile olsa bunu yapmaz…

Tamam, iyisin, hoşsun, güzel oynadığında takımı sırtlıyorsun, ama birazcık da saygı lütfen. Çünkü o takım sadece senden ibaret değil. Hemen arkanda Mehmet Topal, Ayhan Akman olmasa zor oynarsın. O takımda Arda olmasa nal toplarsın...

Bunları yazarken bile içim acıyor. Çünkü ben futbolcu Lincoln’ü seviyorum. Oyansın istiyorum. Resitallerinden mahrum kalmayalım istiyorum. Ancak, başıbozuk bir düzen tutturarak değil. Futbolculuğun da bir adabı olmalı değil mi ama?

Sayın Skibbe, futbolcuları asmanı kesmeni beklemiyoruz, elinde sopayla arkalarından seğirtmeni de… Ama bu takımın teknik direktörü olduğunuzu hissettirmeniz gerek. Bu işi daha üst makamlara bırakırsanız saygınlığınız kalmaz. Benden söylemesi…

[Not: Laf söyledi bal kabağı tadındayım. Ben lafımı ortaya koydum, beğenen alır gider, beğenmeyen bırakır kaçar. (Teşekkürler dilber Hala)]

(1) http://www.milliyet.com.tr/Spor/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&Kategori=spor&KategoriID=&ArticleID=1044986& Date=09.01.2009&b=Skibbe: Istanbulda neden kaldilar bilmiyorum...&ver=11

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..