Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Ne yedigini merak etme

Ne yedigini merak etme
 

Onun ne yedigini merak etme psikolojisi,Belkide ilk ben kesfettim


Gemiler toplu yasam yerleridir. Cesit cesit haller gelir basimiza. 19-20 yilda cesit cesit insanlarla calistim. Butun insanlarda ortak bir yon kesfettim. Gemimizde guney koreli ve cinli insanlar da geldigi oldu ayni ortak yonu olduklarini biliyorum.
Diyelim yiyecek birsey yok, veyahut zayif yemek cikti, herkes kendi basinin caresine bakar.
Ancak... Siz mutfaga gittiginiz anda bir gozetleyici cikar yani sizin ne yediginizi merak ediyordur. Genelde biriki lider vardir, bunlar izlenir digerleri modifiye eder.

Farzedin ki ki bu sadece Turk insanina has bir sey... Hayir efendim bunu kabul etmiyorum
Esim Endonezyalidir benim. Yemek zayif geldigi anda mutfaga dalarim ve yan odada yerim.
O gelir benim ne yedigimi kontrol eder kisaca benim buldugum yolu kullanmak ister.

Gecen gun ayni duyguyu kardesimle yasadim. Bunun tamamen psikolojik bir hareket oldugunu biliyorum. Kardesim benim ne yedigime bakiyordu. Gorunmeyen secenekler pesinde...
Aslinda aciklamasi basit. İhtiyac karin doyurmak olunca insanlar dolayli degil direk yollari tercih ediyor.
Deneme egiliminde degiller, gerekirse baskasini taklit etmek dusunmekten daha kolay.

Bunu ben "onun ne yedigini merak etme psikolojisi" diye adlandirdim. Benden baska bu konuda arastirma yapmis biri var mi diye bilmiyorum.

senolmutlu@2008

 
Toplam blog
: 20
: 4653
Kayıt tarihi
: 31.08.08
 
 

1969 Bulgaristan dogumluyum, 1978 de Istanbula gocmen geldik. Ilkokul-Orta ve Lise ve acikogretim Un..