Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

25 Aralık '07

 
Kategori
Blog
 

Neden - niçin - niye. Rumuz veya simge..?

Neden - niçin - niye. Rumuz veya simge..?
 

Rumuz & Simge


Sevgili (MB) Milliyet Blog ve Antidepresan T.A.Ş Arkadaşlarım....MERHABALAR...!


Bu yazımda da sizlerle "RUMUZ" ve "SİMGE"'nin isim ve kimlik belirtisi yerine olarak kullanılanmasından dolayı rahatsızlıkları ortaya koymaya gayret edeceğim...Tabii ki bu eleştiri, araştırma ve yorumum birazcık da
olsa benim kendi penceremden olacak.. Bu duruma tepki veren arkadaşlarımda olabilir, onlarada fikirlerinden dolayı saygı duymayıda bir vazife bilirim...

Konu, (MB) Milliyet Blog dahil bazı bloglarda yazdığım ve orada gördüğüm bazı blog arkadaşlarımın (Yazarların), kendi isim(adı) ve kimliklerini kullanmayıp, rumuz veya simge pozisyonundaki takma adları, lakapları
kullanmayı neden tercih ederler konusuna açıklık getirmektir, benim asıl amacım..!

İnanır mısınız, ben bazan yorum yapacağım arkadaşlarımımın bu rumuz veya simge takma adları yüzünden bayan mı.? yoksa bay mı.? olduklarını bilemediğim için bayağı zorlandığım ve tereddüt geçirmiş olduğum anlarım olmuştur.

İşte ben de şöyle düşünüp, sizlere söylemeyi uygun bulduğum konu, acaba rumuzu veya simgeyi kullanan arkadaşlar, gerçek isim (Adlarından) ve kimliklerinden neden sakınıyorlar diye kendime soruyorum.? Bu sanal ortamlarda gerçek yazsanız veya yalan yazsanız kime ne..? Burada kazanacak olanda sizsiniz, kaybedecek olanda sizsiniz..! Benim düşüncem (Dediğim gibi bu fikirime katılıp, katılmamak sizin tasarrufunuzdadır.!) gerçek kimlikler o kişinin aynasıdır ve karşı tarafa verdiği önem, saygı ve sevginin rumuzu ve simgesidir..!

Şayet, cesaretiniz yoksa yazmayın veya görünmeyin diyeceğim, fakat buna da hakszlık yapmaktan çekinirim doğrusu..Zira demokratik fikirlerin, yazıların yazıldığı, tartışıldığı platformlarda bence herkes hürdür..! O nedenle benim bu yazımdaki "RUMUZ" veya "SİMGE" konusu kesinlikle bir zorlama değildir...Sadece ve sadece bir tavsiye, bir öneri ve bir görüşdür...!

Benim gönlümdeki ASLAN (Arzu) , herkesin gerçek isim ve kimlikleri ile hatta gerçek bir fotoğrafı ile sahneye çıkmasıdır diye düşünürüm doğrusu....Şahsen ben bugüne kadar şeffalıktan hiç bir şeyler kaybetmemiş bir ağabeyiniz, bir kardeşiniz olarak bu öneriyi sizlere sunmakta, kendimce hiç bir mahsur görmedim ve onun içinde bu yazıyı gündemime aldım...

(*NOT* Yukarıda yazmış olduğum "RUMUZ & SİMGE" konusu tamamen benim nacizane fikirim olup, bu fikirime mutlaka katılanlar olacağı gibi elbetde katılmayanlarda olacaktır...Buradan herkese bunu bildirip, demokratik düşünce olarak her iki düşünceyede saygımın ve saygılarımızın olacağı aşikardır.*)

Şayet müsaadelerinizle şimdi de sizlere bu iki (RUMUZ & SİMGE) kelimelerinin Ansiklopedik araştırmasını aşağıda sizlere takdim etmek istiyorum...!

*RUMUZ

*Rumuz, takma ad, ayama, rumuz veya lakap, ismini açıklamak istemeyen kişilerin sanal veya gerçek dünyada kullandıkları sahte isim veya yer tutucudur. ...

*
Utangaç insanların, çaresiz kişilerin başvurduğu kendi adını gizleme yönteminde kullanılan kod adı. Evde kalanlar kullanır rumuz denilen isimsi şeyleri....

*Gizli anlamları olan işaretler ve sözler....

*Arapça rumz kökünden gelir. tdk anlamı: - sembol, simge, remiz

*Rumuzun İngilizcesi nicknamedir.

*SİMGE

*
"Simge" kelimesi, Türk Dil Kurumu tarafından, mahalli ve çok kullanılmayan "sim"den türetilmiştir ve köklü olmamasına rağmen tutmuş gözükmektedir. ...

*
Türbanı nitelerken siyasi simge değil, dini simge kelimesini kullanmıştım. - Bir siyasetçinin kullandığı cümleden

*Simge reel bir olguya dayanan, İmge (image, imaj) saf haliyle hayalgücünün bir ürünüdür....

* simge-(icon)

*Şayet sembolleşseniz sizi hangi simge ifade ederdi? - Günlük konuşmalardan bir cümle yapısı

gibi.........................................

Tekrar ediyorum benim bu yazımda amacım , hiç bir kimseyi rencide etmek veya üzmek değildir...Ben sadece gerçek isim ve adların, gerçek kimliklerin daha şeffaf olabileceğini ifade etmeye çalıştım....

Bunun yorumu siz kıymetli (MB) yazar ve okurlarına kalmıştır...! Bu konuda ki kıymetli yorumlarınızı beklerim efendim.Sağlıcakla kalınız....!

Hepinize sonsuz sevgi Ve saygılarımla,

NECİP KÖNİ - ADANA/TR


*RESİM* http://www.hitresim.com/resim-sergisi
 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..