Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '15

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Neden yurtdışı eğitim ?

Neden yurtdışı eğitim ?
 

Neden Yurtdışında Eğitim


Yurtdışında eğitim almak gibi bir düşünceye sahipsiniz fakat kararsız mı kaldınız? Yaşadığınız ülkenin yeterli düzeyde eğitim vermediğini mi düşünüyorsunuz? Yurtdışı eğitim programları hakkında daha fazla bil

Öncelikle şunu belirtmeliyim: Türkiye'de ne iş yaparsanız yapın, ne okursanız okuyun öğreneceğiniz yabancı bir dil hayatınızın her alanında işinize yarayacaktır. Yurtdışında eğitim almanın en büyük gerekçesi ve nedeni yabancı dili yerinde ve doğru bir şekilde öğrenebilmektir. Ancak yurtdışı eğitim almanın tek avantajı dil öğrenmek değildir. Farklı kültürlerle tanışmak, farklı coğrafyalarda yaşama imkânına sahip olmak, farklı iklimler görmek, ülkelerin tarihi miraslarını tanımak hem tecrübe edinilmesine yardımcı olur hem de yurtdışına çıkan bireylerin ufkunu genişletir.

Yurtdışına çıkma imkânına sahip olan kişiler yabancı dili çok güzel ve pratik şekilde öğrenebilmektedirler. Bir dili ülkesinde öğrenmek kadar avantajlı bir durum yoktur.  Kendi ülkenizde öğrenmek istediğiniz dil için ne kadar dil okullarına da gitseniz, ne kadar ders alsanız bunu yurtdışında öğrendiğiniz gibi öğrenemezsiniz. Çünkü yurtdışında işlerinizi konuşarak halledeceksiniz. Konuşmak da ancak yurtdışında yapacağınız pratikle mümkün olmaktadır. Yurtdışında edineceğiniz arkadaş ya da iş çevresiyle sürekli iletişim kurmanız dili olduğu gibi kavramanıza yardımcı olacaktır.

Yurtdışında eğitim almanızın diğer bir faydası da farklı ülkelere seyahat etme imkânı sunmaktır. Hafta sonları ya da boş zamanlarınızda kaldığınız ülkenin değişik tatil yerlerini keşfedebilir, farklı kültürlerle tanışma olanağı elde edebilirsiniz.

Tüm bunların yanı sıra yurtdışında kaliteli bir üniversiteden mezun olmanız gittiğiniz her ülkede size iş imkânı sunacaktır. Yurtdışında eğitimini tamamlamış kişilerin özel sektörde daha çok tercih edildiği gerçeği ile birçoğumuz karşılaşmıştır. Bunun en önemli nedeni yabancı dile hakim olabilmektir. Aynı zamanda yurtdışında edindiğiniz hayat tecrübesi de sizi daha ileri bir noktaya taşıyan önemli bir husustur. Sosyal bir kişiliğinizle birlikte diksiyon eğitiminiz, bireysel olarak özgüvene sahip olmanız sizi daha nitelikli hale getirecek kriterlerdir. Bunların çoğunu yurtdışı deneyimi ile elde edebilirsiniz. Kendi başınıza maddi manevi ayakta kalabilme becerisine sahip olmak en önemli hayat deneyimidir.

Aynı zamanda eğitim için yurtdışına harcadığınız paralar size parlak bir gelecek ve hayat tecrübesi olarak geri dönmektedir. Yurtdışında edindiğiniz bilgiler hayatınızın ilerleyen dönemlerinde de işinize yarayacaktır. Bilgi ve kültür seviyeniz artacak, bunu yaşamınızın her evresinde kullanacak derecede donanımlı birey olarak kendinizi geliştirmiş olacaksınız.

Yurtdışında eğitim konusunda dikkat edilmesi gereken en önemli konu hangi ülkeye gideceğinizdir. Çünkü doğru hayallerle yanlış bir tercih yapılması geri dönüşü olmayan bir yola girmek gibidir. Örneğin Almanca öğrenmek isteyen bir kişinin Kanada’ya gitmek istemesi gibidir. Eğer öğrenmek istediğiniz dil gideceğiniz ülkede geçerli değilse belki boşuna gitmiş olmazsınız ama hedefinize de ulaşmış olmazsınız. Bu nedenle hangi ülkenin coğrafyasını, dilini, kültürünü tanımak, hangi dili öğrenmek istiyorsanız ona göre tercih yapmanız sizin lehinize olacaktır.


  

 
Toplam blog
: 6
: 255
Kayıt tarihi
: 17.11.14
 
 

2000 yılından bu yana yurtdışı eğitim alanında çalışmalar yapmaktayım. Blog okuyucularıma özelikl..