Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Nedir bu yönetmek?

Nedir bu yönetmek?
 

Soru işaretlerindeki yönetim


İlk önce söyleyeceğim şey şudur; ''Her işletme için iyi bir yönetim şarttır.'' İyi bir yönetici ise kıt kaynakları en verimli şekilde kullanır.
Yönetimin tanımını yapmak gerektiğinde vereceğim tanım şudur; organizasyon kaynaklarının etkin ve yeterli biçimde planlanması (Büyük şirketlerde bunun üstüne çıkmalı), örgütlenmesi, yönetilmesi, koordine edilmesi ve en önemlisi ise denetlenmesi yoluyla organizasyonun amaçlarına erişilmesidir. Bu tanımlar çercevesinde yönetimle ilgili şu iki husus önemlidir.

1-Planlama, örgütleme, yöneltme, kadrolama ve denetim olmak üzere yönetimin beş fonksiyonu vardır.
2-Etkin ve yeterli biçimde organizasyonun amaçlarına ulaşılmasıdır.

Yönetimin tarihsel gelişiminden bahsetmek gerekirse; Mısırlılar organizasyon ve yönetim becerileriyle oluşturdukları bir toplulukla piramitleri yapmayı başarmışlar. Mezopatamya ; Mabed yapımı ile uğraşırken M.Ö 3000'deki yönetim örneklerini göstermiş, Çin; Generalleri Sun Tzu'nun geliştirdiği sistem ile askeri düzen de muhasebe, üretim ve emniyet bölümlerini oluşturmuş, Roma; Kamu görevleri, vergi denetimi, yiyecek temini, bölgelerin yönetimi ve muhasebe bölümlerinde iyi işler çıkarmış ve bunlar yönetimin tarihsel gelişimine katkıda bulunmuş.

Yönetim faaliyetlerinin istenilen bazı özellikleri vardır. Bu özelliklerden kendi derlediğim ve faydalı olacak cinse tasarladıklarımı size aktarmak gerekirse;
1-Tüm faaliyetler belirlenen bir amaç için gerçekleştirilmelidir. Yani bir yönetimden bahsedilmesi gerekirse ilk önce amacı olmalıdır. Örneğin kar elde etmek, büyümek, pazarı genişletmek gibi nedenler bir amaç oluşturabilir.
2-Bir Yönetimin olmazsa olmaz kuralı şudur; Bir yöneten ve yönetilen grubu olmak zorundadır. Yönetilen grubu olmazsa bu iş tek kişinin yaptığı ekonomik faaliyet olur.
3-Yönetimin beşeri özelliği yani yöneten de yönetilende insandır.
4-Belirlenen amaca daha kolay ulaşmak için karşılıklı yardımlaşma, beraberce çalışabilme yani işbirliği gereklidir.
5-İşletme içinde karışıklık olmaması için belirlenen işleri belirlenen kişiler yapmalı ve bu belirlenen kişilerin o işte uzmanlaşmaları gereklidir.
6-İşletme içerisindeki departmanların birbiri içinde uyumları gereklidir. (Koordinasyon Özelliği)
7-İşletmelerin belirlenen hedeflere ulaşması için organizasyondaki görevli kişilere yetki verilmelidir.
8-Organizasyondaki kişiler belirli bir düzen içerisinde çalışmaları gereklidir. Bunun içinde Ceo'sundan çaycısına kadar basamaksal bir düzen gereklidir.

Kısaca özetlemek gerekirse; organizasyondaki her birey kendi uzmanlık alanını ve sınırlarını bilerek işletmenin misyonu ve vizyonu için çalışmalıdır.

Saygılarımla
İsmail Dağlı
 
Toplam blog
: 26
: 834
Kayıt tarihi
: 01.10.08
 
 

Facebook'un onayladığı ilk ve tek türk ajansı Promoqube'de  Topluluk Yöneticisi olarak çalışmak..