Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '09

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Nemrudun Kızı

Nemrudun Kızı
 

Tamda bu resimdeki gibi çekilmiş bir resmim var ama maalesef teknk bir sorunla yayınlayamadım :(


Geçen sene Nemrutu görecem diye tutturmuştum...

Ne yapıp edip Adıyaman'a ve KOMEGAN KRALLIĞIN kurulduğu topraklarını görmeye gittim ve dediğimide yaptım :) bu konuda çok inatımdır :)

23 Nİsan tatilini kullanarak Nemrutta güneşin doğuşu ve batışını izleyeceğim krallık topraklarında dolaşacağım ve asıl sevdiğim türkülerden biri olan Nemrudun kızı türküsü nerden çıkmış nasıl bir sevda yaşanmış bu topraklarda diyerek gezerak oraları yaşamak üzere yola çıktım...

İnsanın etrafına dostları ve farklı şehirler arkadaşlarının olma avantıjını kullandım ve ordaya yaşayan ama istanbulda artık oturan bir dostum sayesinde gittim çok özel bir gezi oldu tam istediğim gibi turların yaptığı sıkıştırma şeklinde olmadı güzelce dolaştık...

İlk gün çıktık Nemruta.

Yağmur var sırılsıklam olmuşuz ama hiç derdim değil elimde sırt çantam içinde bardak ve güzel bir şarap var
mutlaka zirveye ulaşmanın ve onun tadına varmanın zevkine deyeceğine emindim o yüzden de hiçbirşeye aldırmadan yürüdüm...Tırmanış gerçekten zor bana söylediler hızlı çıkma tıkanırsın diye ama nerdeee ben yağmura rağmen hızlı yürüyorum gençlik var ya bende :) ama nafile 20 merdivenden sonra senmisin tempoyu dikkate almayan kalbim isyan etti nefes almam hızlandı dura kaldım orda :) benim yüzümden arakadaşlarımda beni beklemek zorunda kaldı...Sonra sakin sakin tırmanışa devam ve zirveye geldik.

Akşam üstü çıktık ki güneşin batışını seyredeceğiniz diye

Çok kalabalık tı. Turlarla gelenler epeyi fazlaydı profosyonel fotografcılarda yerlerini almış bekliyorlar.
Zirvede inanılmaz bir büyü var insanı kendine çeken geçmişin yüzyılların yaşanılmışlıkların büyüsü bir çok tanrının taştan potreleri hepimizin bildiği şekliyle evet ordaydım beklediğim gibi inanılmaz büyü gibiydi ve ben içindeydim o büyünün...

Yağmur şiddetlendi ve bir çok kişiler hazırlıklı olmadığından ineşe geçip ayrıldılar

Zaten bulutlar izin vermez görüntü diye diye söylene söylene iniyorlard.

Ben mi asla ne olursa olsun günün bitişini orda o mekanda yaşacaktım km uzaktan gelmişim yağmurmu engellecek , büyümü isteklerimi asla.
Kaldık. Epeyi etrafta gezindik güzel tarihi bilgiler anlattılar dinledim ama aklımda da ya bulutlar izin vermezse diyordu... Nisan ayında gitmiştim demek ki bir dahakine bu mevsimde gitmemek lazım...

Biz biraz yağmurdan korunmak için kayalık bir yere sığındık ve hava soğudundan getirilen battaniyelere sarıldık sohbet ediyoruz

Bulutlar artık gidin diye yalvarıyorum içimden

Zaman akışından devam ederken bulutlar sürekli göz kırpar gibi bir güneşi gösteriyor bir saklıyorlardı...
O anların resimlerini çektik bir kaç dakika görünüyor tekrar kaybaluyordu...Uzun süre bekledikten sonra batışını tamamladığını anladığımız zamanda şarap çıktı ve bize eşlik etti...Tam bir gün batımı yoktu ama en güzeli kocaman mekanda bizlerden başka kimse yoktu ve ben kendi adıma çok şanslıydım istediğim yerde elimde bir kadeh şarap ve krallık topraklarında gün batımına kadeh kaldırıyordum...Daha ne isterim...

Karanlık iyice çökene kadar kaldık...sonra tırmanışa ve otele vardık...

Yorgundum ve deliksiz bir uyku çektım....sabah saatler kuruldu ve gün doğuşuna tırmacağız ama uyandığımızda maalesef zifiri karanlık ve yağmur daha şiddetli olacağını anladığımızdan gitmedik ve uykuya devam ettik.

Sabah güzel bir köy kahvaltısı tadına güne devam ettik....Sonra güzeller güzelli şehir Mardin Midyat Diyarbakır ve çevresindeki tüm tarihi yerleri gezdik oralarını anlatmak ayrı bir blog yazısı olacak...Ben biraz daha Nemrutu Adıyamanı anlatmak istiyorum.

Gezerken yol boyunca hep türküler dinlendi ve hep birlikte söyledik farkettikki sesim güzelmiş :))
Tamam tamam söz bir gün sizlerede okurum....Nemrudun kızını...

Türkü bilen yada bilmeyenler olur diye aşağıda sözlerini ve güzel okuyan bir sıra gecesi videosu olacak.

http://www.dailymotion.com/relevance/search/nemrudun+k%C4%B1z%C4%B1/video/x5cb9r_urfa-oxfordlular-sira-gecesy-nemrud_music?hmz=746162736561726368

Nemrutun kızı yandırdı bizi
Çarptı sillesini felek misali
Sil yazımızı kurtar bizi
Çarptı sillesini felek misali
Mevla'm gör bizi

Ocağım söndü nasıl beladır
Bırakıp gitti bu ne devrandır
Dünya gözümde ker beladır
Allah'tan bulasan
Ocağım söndü nasıl beladır
Bırakıp gitti bu ne devrandır
Dünya gözümde ker beladır
Allah'tan bulasan

Kararsın bahtın yıkılsın tahtın
Yalvardım yakardım yol bulamadım
Ah olmasaydın kara yazı
Evirdim çevirdim yaranamadım
Ayandır halim

Ocağım söndü nasıl beladır
Bırakıp gitti bu ne devrandır
Dünya gözümde ker beladır
Allah'tan bulasan

Ocağım söndü nasıl beladır
Bırakıp gitti bu ne devrandır
Dünya gözümde ker beladır
Allah'tan bulasan

Sözler Arif Çelik'e ait ve bu türküyü genelde sıra gecelerinde Kazancı Bedinin tarafından okunmuş halini biliriz .

Sıra geceleri çok merak ettiğiklerimin arasındaydı Diyarbakırda :) onuda yakaladım onuda ayrıca anlatacağım güzeldi.

Nemrut Adıyamanın Kahta ilçesinde bulunur. Genelde Nemrut Adıyamanla anılır ama yanlış Kahtanın içindedir.
Güzel bir doğası var Büyük bir akan çayı ve büyük araziler ...Gezerken neden hiç tarım yok diye sordum maalesef sulama sistemi ve gerekli hiç bir yardım yapılmadığından o kadar boş ve verimli araziler değerlendirilmiyor...Adıyaman ve çevresinde petrol araştırma çalışmaları varmış bununda etkisi oluyor dediler
Geçim kaynağı ve yaşam standartları çok yüksek bir şehir değil...Çok fazla çocuk var gezerken etrafta gözlemdiklerimdi bunlar. Umarım diğer terkedilmiş şehirler gibi bu şehirde gerekli devlet yardımını alarak üretim ve devlet ekonomisi ve kendileri faydalı işler yaparlar.

Yolda süekli dinlediğimiz diğer bir türkü var Adıyaman türkü dinlemeniz için ekteki linke lütfen basım.

http://www.dailymotion.com/relevance/search/ad%C4%B1yaman+t%C3%BCrk%C3%BCs%C3%BC/video/x9nvmg_adiyaman-turkusu-mehmet-sumer-bayla_music google_protectAndRun("ads_core.google_render_ad", google_handleError, google_render_ad);


Ve günü bir sürü güzel tarihi mekanlar gezerek bitirdik.

Ben gezerken mutluydum.

Gezmek ve görmek ve izlemek beni güçlendiriyor ve severek yapıyorum.

Mardin ve midyatı anlatacağım gezide görüşmek üzere.

Eminim Ahmet Balcı bu seneki gezini anlatmadında niye eskilerdesin hala der gibi duyuyorum efendim bu seneki gezim yaz tatili idi deniz kum güneş ağırlıkta ama daha önce gittiğim Mersin- Hatay-Antakya-Konya gezisinide bilhare anlatırm :)) genelde kültür gezileri daha anlatılıyor oluyorda :)))...Sevgilerimle.

Görüşmek üzere

Gezgin Gelincik

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..