Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '07

 
Kategori
Kitap
 

Nietzsche

Nietzsche
 

Okuduğum pek çok kitapdan en çok sevdiklerimin başında İ.D. Yalom’ un “Nietzsche Ağladığın da” adlı kitabı gelir. Bu kitap yaklaşık 5 sene önce bir arkadaşım tarafından bana hediye olarak verildiğinde okumaya çalışmış fakat sıkılıp bırakmıştım, yakalamadı beni bir yerleden, iki üç denemeden sonra yok dedim sarmadın beni, boşuna zaman kaybı okumayacağım seni dedim ve kaldırdım kütüphaneme.

Sonra 3 sene önce elimde okuyacak kitap kalmadığı bir gece kütüphanemi karıştırırken yine elime geçti bu kitap, yani biraz inat var heralde kanımda, okuyacağım seni dedim ve aldım elime, alış o alış bırakamadım, hani baş ucu kitabı dediğimiz türden kitaplar vardır ya altını çize çize okuruz, kendimizden çok şey buluruz “evet ya” deriz, işte bu . Düşünürüz, biliriz ama belki dile getirmeyiz kendimize bile, işte böyle şeyler buldum ben o kitapta Ondan sonra okuduğum birkaç kitap yavan geldi hatta bana. 5 sene önce sıkıldığım kitap beni aldı sardı ve unutamadıklarım arasına girdi. Belki beklentilerle, belki yaşanmışlıklarla, belki geçen senelerin bana kattıklarından sonra sorularıma cevap verdi. Belki zamanı o an idi, daha önce değil, ilgilendiklerim daha farklıydı, hitap etmedi.

Bir doktorla Nietzsche’nin tedavi amaçlı bir araya gelmeleri ve sonrasın da karşılıklı paylaştıkları ile hayatı irdelemelerini konu alıyor kitap. Kitaptaki kahramanlar hayatlarını sorgularken sizde kendi hayatınıza ayna tutarken buluyorsunuz kendinizi.

Bu kitabı okuduktan sonra Nietzsche’yi araştırdım pek tabi.

Henüz bir kitabını okumadım, denk mi gelmedi nedir bilmiyorum ama olmadı, okuyamadım, Yalnız google’da yaptığım gezintiler de okuduğum kısa pasajları bile çok etkileyici.Kişiliği, düşünceleri, hayat hikayesi, eserlerini içeren bir sürü kitap yazılmış, tartışmalar yapılmış ve tam bir sonuca ulaşılamamış bir müthiş beyin.

Bu arada tabi I.D Yalom’un usta kalemi güzel yapan kitabı. Bu kitabı okuyupta Nietzsche’ye ilgi duymamak mümkün de değil ayrıca.

Tavsiyem bu kitabı mutlaka okumanız.

Bir az önce nette bir mail geldi. Nietzsche’nin bir şiirini yollamış arkadaşım onu paylaşmak istedim sizlerle.

NEYİ YAŞAMAK İSTİYORSAN ONU YAŞA

Öyle bir hayat yaşıyorum ki,

Cenneti de gördüm, cehennemi de

Öyle bir aşk yaşadım ki,

Tutkuyu da gördüm, pes etmeyi de

Bazıları seyrederken hayatı en önden,

Kendime bir sahne buldum oynadım.

Öyle bir rol vermişler ki,

Okudum okudum anlamadım,

Kendi kendime konuştum bazen evimde,

Hem kızdım hem güldüm halime,

Sonra dedim ki “söz ver kendine”

Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin,

Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin,

Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin.

Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.

Öyle bir hayat yaşadım ki, son yolculukları erken tanıdım

Öyle çok değerliymiş ki zaman, .

Hep acele etmem bundan, anladım.

 
Toplam blog
: 15
: 1333
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Yolun yarısında ama yolun yarısının 45 olduğunda ısrarlı, ailesine, dostlarına, çalışmaya, aşka çok ..