Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Niksar Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu İşletme Bölümü Mezunu Hasan Eren Narin ile

Niksar Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu İşletme Bölümü Mezunu Hasan Eren Narin ile
 

hasan eren narin


NİKSAR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNU HASAN EREN NARİN “NİKSAR’DA  ÇOK SEVERK OKUDUM NİKSAR HALKINA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. NİKSAR BENİM İKİNCİ MEMLEKETİM OLDU ARTIK”          

SORU- .Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

                HASAN EREN NARİN- Merhabalar. Bundan tam 22 yıl önce annesi ve babası tarafından 8 yıl beklendikten sonra Ankara'nın Beypazarı ilçesinde dünyaya gelmişim. İlk ve ortaöğrenimimi yine Ankara Tuna Üçer İlköğretim Okulunda   dereceyle tamamladım. Sonrasında 3 yıllık lise hayatımı İbn-i Sina lisesinde Sosyal Bilimler alanında tamamladım. Sonra iş hayatına atıldım. 3 yıllık iş hayatımdan sonra bir yol çizmeye karar verdim ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Niksar Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu İşletme Bölümü okumak üzere geldim. Geçen sene buradan mezun oldum.

                SORU-  Neden işletme bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

                HASAN EREN NARİN - Bu okula başlamadan önce hedefi olmayan açıkçası gününü gün ettiğini zanneden bir bireydim. Günlük yaşıyor ve geleceğe dönük hiç bir planı, isteği, düşüncesi, fikri olmadan hayatımı devam ettiriyordum. Burada kırılma noktası bence lise dönemleri ortaöğrenimi dereceyle bitiren birisinin liseyi de dereceyle bitirmesi gerekiyor normal şartlarda ancak bilinçsizlik ve yanlış yönlendirilmeler yanlış hayatları yaşamamıza neden olabiliyor. Lise öğrenimimde çok mu başarısızdım hayır ancak çok iyi olmadığımda bir gerçek öğretmenlerim hep sunu söylerlerdi  istesen okul birincisi olursun ancak haylazlıktan vazgeçmen gerek diye uyarırlardı . Liseden sonra  çalışmaya  başladım ve 3 yıl çalıştım ilk iş deneyimimdi ve henüz 17 yaşındaydım. Hiç bir tecrübem ve bilgim yoktu herkes yapamayacak olmaz bu iş senin yaşına göre değil der gibi bakıyordu. Gerçekte buydu 300 kişilik bir fabrikada en küçük çalışan bendim. Benim dahi gözüm korkuyordu ancak tam 3 yıl çalıştım ve kaç tane mesai arkadaşı değiştirdim bilmiyorum. Ablalar abilerin kaçtığı yerde artık en kıdemli eleman ben olmuştum. Artık bir yol çizmem gerekiyordu  ya askere gidip vatani görevimi tamamlayıp gelecektim yada bir üniversitenin kapısını aralayacaktım. Kısmetimde okul varmış diyorum ben, daha önce girdiğim ve yerleştiğim bölümler  oldu ancak iki yıllık diye gitmedim bu defa farklıydı bir yol ayrımına girmiştim Üniversiteyi kazandığımı Fabrikamızın Personel Müdürü arayarak bildirmişti çok şaşırmış bir o kadarda heyecanlanmış ve mutlu olmuştum. Zaten Niksar’da okuyan Ankara'dan arkadaşlarım vardı orada hiç yabancılık çekmeyecektim ve öylede oldu. Niksar benim için sonun başlangıcı oldu artık hayatımın şekillenmeye başladığının farkına varmıştım.2 yıl bana çok şey öğretti halende öğretmeye devam ediyor unutulmaz bir yeri var Tokat 'ın ve Niksar'ın gönlümde adeta kendi memleketim gibi hissediyor özlüyorum. Toplumda 2 yıl okuyup da ne yapacaksın ha lise ha bu aynı şey gibi yansımalar ve dayatmalar var ben buna kesinlikle katılmıyorum her şeyden önce lisans okuyamadıysanız lise mezunu olarak kalmaktansa kesinlikle örgün iki yıllık bir bölüm okuyunuz emin olun o iki yıl size çok şey katacak ve sizin için birçok kapıyı aralayacaktır yeter ki sizden kapıdan girmeyi bilin. Önünüzde DGS  gibi bir sınava girebilmek için ön lisans mezunu olmanız gereklidir bu tam olarak söylemek istediğim olay DGS ile yine örgün  eğitim lisans tamamlayabilirsiniz alın size açık kapı girip girmemek sizin elinizde suda bir gerçektir ki DGS ile gelen öğrenciler lisans eğitimlerinde en başarılılar arasındadır çünkü onların önceden edinilmiş 2 yıllık bir birikim ve tecrübeleri vardır.

                SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne  ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışını nasıl buluyorsunuz ?

                HASAN EREN NARİN - Babam belediye den emekli annem ise ev hanımı kendi halinde   bir aileyiz. Benden 3 yaş küçük bir kız kardeşim var bu sene Gazi Üniversitesi Tapu Kadastro bölümünde lisans eğitimine başladı. Ailem artık benim bilinçliliğimin farkında yaptığım ve yapmak istediğim her konuda sen bilirsin nasıl istiyorsan öyle yap şeklinde bir tutum sergilemekteler. Bu durumdan bende oldukça memnunum bu benim bir şeyleri yapabilmem için fırsat yaratan temel noktalardan birisi.

                SORU- Dikey Geçiş Sınavını kazanamamanızın sebebi nedir ? Bugün  pişmanlıklarınız neler?  Niksar’da şu an 1. Sınıfta okuyor olsanız  nasıl davranırdınız ?

                HASAN EREN NARİN - Dikey geçiş sınavına girdim ancak 45 puan gibi çok küçük bir puan daha gerekliydi yerleşmem için bu sene yerleşemedim. Ancak sınava girmeden bir sayfa kitap açıp da tek bir soru çözmüşlüğüm de yoktu itiraf etmek gerekirse. DGS çok zor müfredatı çok ağır bir sınav değil ÖSYM nin en kolay sınavlarından bir tanesi DGS nın mantığı soruların çözümüyle birlikte zamanında tamamlayabilmek bildiğiniz üzere Türkçe ve Matematik bölümleri olmak üzere 160 sorudan oluşuyor ve 160 dakikanız var zamanı çok iyi kullanmak gerekiyor buda sürekli ders çalışmaktan ziyade konularla ilgili test çözmekten ve yanlışların değerlendirilmesinden geçiyor. Söylediğim gibi  ben hiç bir sınava aylarca yıllarca saatlerce hazırlanıp girmedim gittim ne biliyorsam yaptım çıktım sürekli bu mantıkla hareket ettim ancak şimdi ilk defa bir sınava hazırlıksız girdiğim için pişmanım bu sene Niksar’da birinci yılım olsaydı eğer önce okulumu çevremi tanır Tokat'ın bütün nimetlerinden faydalanırdım. DGS için sadece bir ön hazırlık yapar bilgi ve tecrübe edinirdim sadece. Ancak ikinci senemde mutlaka DGS nı sistemleştirir kafama oturtur sadece bu konuya yoğunlaşırdım eğer bunu yapsaydım su an bir fakültede devam ediyordum bundan adım kadar eminim ancak ben bu fırsatı geç değerlendirme kararı aldım Arkadaşım Cihan Kocaman’ın Gazi Üniversitesi gibi Türkiye'nin en köklü Üniversitelerinden birine yerleştiğini öğrendiğimde çok sevindim kendim yerleşsem ancak bu kadar sevinebilirdim sevinmekle de kalkmayıp içimdeki istek ateşlendi diyebilirim. Bazı şeyleri geç hissedebilir geç fark edebiliriz  ancak hepimiz biliriz ki zararın neresinden dönersek kardır. Kar etmek istiyorsanız iyi bir tüccar olmalısınız bu hayatımızda vazgeçilmez bir durum işini iyi yapan tüccar  iyi paralar kazanıyorsa işini iyi yapan öğrencide iyi yerlerde güzel başarılara imza atmış olabilir .Tozu dumanı yutmak da elimizde Tozu dumana katmakta.

                SORU-  Arkadaş seçimin de neye dikkat edersin bu sana ne kazandırır ?

                HASAN EREN NARİN-  Benim en seçici olduğum konu belki de budur ben arkadaşlarımda görsel özelliklerden çok kişisel özelliklere bakarım herkes gibi insanım ve başıma iyi veya kötü bir şey geldiğinde birlikte gülüp birlikte ağlayabileceğim özellikte olması gerekir. Menfii duygulardan yoksun manevi duygularla hareket etmemiz gerekir diye düşünüyorum. Herkesi bildiği köklü bir sözümüz vardır 'Bana arkadaşını söyle  ,sana kim olduğunu söyleyeyim' bu söz her şeyi özetliyor.

                SORU-  Kitap okur musunuz? okumanın  veya okumamanızın zarar ve faydaları nelerdir.

                HASAN EREN NARİN - Kitap okumayı çok sevmiyordum ancak son bir senede bende bir araştırmacı ruhu olduğunu fark ettim ve bunu alışkanlık haline getirdim. Okumaktan zarar geldiğini ben bu güne kadar hiç kimseden duymadım bakkala da sorsanız oku der Profesöre de sorsanız oku der hepimiz biliyoruz ki Peygamber efendimize verilen ilk emir de Oku! dur. Buradan yola çıkmamız gerekiyorsa okumalıyız iyiyi de okumalıyız kötüyü de okuduklarınızı uygulayacaksınız diye bir kaide yok ancak bilgi birikimi ve söz sahibi olmak istiyorsak eğer okumalıyız her konu hakkında uzman olunması mümkün değildir ancak her konuda belli kısasları bilmek mümkündür. Ben bunu yapmaya çalışıyorum. Bir şey duyduğumda evde hemen onu araştırıyorum. Sizinle tanışmadan önce Rahmetli Valimiz Recep Yazıcıoğlu’ndan haberdardım ancak tam olarak neler yaptığını nasıl başarılara imza attığını bilmiyordum. Sizinle konuştuktan sonra önce Vali filmini izledim sonrasında Recep Yazıcığolu'yla ilgili internette ne bulabildiysem okudum. Yani söylemek istediğim biraz meraklı olmakta fayda var simdi kitabını inceliyorum mesela artık kendisini tanıyorum ve örnek aldığım liderler arasında bir isim hayatınızı baştan yapılandırabildiği gibi ufkunuzu da genişletebiliyor. Bunu tam tersi de söz konusu bu nedenle her şeyi okuyup iyi olanları toplumsal değerlere hitap edenleri almayı uygun buluyorum.

                SORU-  Tecrübelerden faydalanmamış olmamanız size neler  kaybettirdi?

HASAN EREN NARİN-    Tecrübe kulağa ne kadar sıradan bir kelime gibi gelse de adeta bir mimarın yaptığı proje gibi. Yani Mimar projeyi hazırlar bu proje dünya harikası da olabilir önünden her gün geçilen sıradan bir binada olabilir. Ben hep kendim düşündüm kendim uyguladım kimse yol da göstermedi. Bilgi ve deneyimlerinde de paylaşmadı çevremde bunu yapabilecek kişi sayısı da çok fazla değildi ancak bundan 6 yıl önce yani liseyi yeni bitirdiğim dönemlerde biraz inancım olsaydı kendime şu anda çok daha iyi yerlerdeydim 22 yaşında Doktorda var Subay da var Kaymakam  da var müfettiş de var bende bu işleri yapanlar arasında olabilirdim. Hocalarımız hep söylerdi bu tahta sıraların değerini bilin ilerde çok arayacaksınız hayatınızı şekillendiren yerler o sıralar unutmayın ki geriye dönüş yok ancak ilerlemeniz için bir engel de yok. Öyle başarılara imza atabilirsiniz ki buna siz bile inanamazsınız sadece isteyin.

                SORU-  Niksar'da okumak sızı mutlu etti mi?  Niksar halkının öğrencilere bakışı nasıldı sizce?

                HASAN EREN NARİN - Tokat'ta ve Niksar'da olmaktan gayet memnundum açıkçası  ilk defa gurbete çıktığımda ailemden ayrı kalmak çok kolay olmamıştı, ancak şimdi Niksar'da da ailem var. Niksar halkı için öğrenciler ana kuzusu oldukça yardımsever paylaşımcı bir halkı var. Buradan başta Niksar lı arkadaşım Sabri Yıldırım  ve ailesi olmak üzere Tüm Niksarlılara ve Niksar sevdalılarına teşekkür ediyor saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Biliyorum ki bende bir Niksarlıyım artık. Bunun en güzel yanı başka bir yerde biriyle tanışıyorsunuz ve Tokatlı olduğunu öğrendiğinizde kendi memleketinizden bahseder gibi konuşmaya başlıyorsunuz. Çünkü siz orada şekillendiniz .

                SORU-  İlerde ne olmak istiyorsunuz yaptığınız işin size ne gibi yararları olacağına inanıyorsunuz?

               

HASAN EREN NARİN - Bildiğiniz üzere İşletme programı mezunuyum Lisansımı da su an AÖF den Kamu Yönetiminde devam ettirmekteyim Seneye de DGS ile Örgün eğitimde yine SBF veya İİBF olarak gerçekleşecek İşletme bölümü Yönetim ve Organizasyon Anabilimdalında  bulunmaktadır ve en yoğun programlar arasındadır toplumda bir görüş var işletme bölümünü herkes okuyor  diye kulağıma geliyor hiç bir bölüme sözüm yok benim hepsinin ayrı ayrı önemi var ancak sunu söylemeliyim ki İİBF en yoğun programlarından birisidir işletme İşletme bölümü pazarlamadan tutunda muhasebe finansman, yönetim ve org. ekonomi, iktisat, hukuk gibi çoğu alan dersinden meydana gelmiştir yani öyle çok basit bir bölüm değil aksine bir çok anabilim dalını içinde barındıran bir bölümdür. Bu bölümü hakkını vererek bitiren bir birey kesinlikle müfettişlik, müdürlük, denetçilik, kaymakamlık, valilik hatta bakanlık dahi yapabilir biliyorsunuz su anda bu bölümü okumuş olan çok başarılı bakanlarımız mevcut. Yani bunun sınırı yok Profesör de olabilirsin Öğretim görevlisi de bu senin elinde olan bir durum. Benim gönlümde yatan çok paralar kazanmak değil aksine kendimi ve ailemi geçindirecek kimseye muhtaç olmayacak bir iş yapsam yeterli ben bu milletin evlatlarındanım bu ülkede doğdum Allah izin verirse de bu ülkede öleceğim bu vatanın ekmeğiyle doydum suyuyla büyüdüm Allah nasip ederse Güzel Türkiye'mizin kıymetli halkımızın yararına bir işte faaliyet göstermekten gurur duyarım. Halkımızın menfaati ve çıkar duygu ve beklentisini  ayrım yapılmaksızın başarılı bir şekilde karşılayabilirsem benden mesudu olmayacaktır.

                SORU-  Başka ne söylemek istersiniz?

                HASAN EREN NARİN -Son olarak benim tavsiyem her şeyin zamanında ve gerektiği şekilde yapılmasıdır ben bu duygularla hareket etmeye çalışıyorum öğrenci arkadaşlara geleceklerine şimdiden yön vermelerini öneriyor başarılar diliyorum. Unutmayın geleceğiniz o tahta sıralarda. Sizlere ve tüm Tokat halkına minnettarım , iyi ki tanıdım sizleri iyi ki sizin gibi toplumcu eğitimci insanlar var. Ayaklarınıza değil yıldızlara bakınız bir gün sizde parlayacaksınız.

Çok sağ ol Hasan Eren Kardeşim çok içten ve samimi röportaj oldu gençlerin çok faydalanacağına inanıyorum.

                                                                                                                                                                                                                          

                Turan Yalçın-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..