Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '19

 
Kategori
Eğitim
 

Nitelikli Eğitim Mümkün mü

Son günlerde hemen her yerde dördüncü sanayi devrimine geçildiğinden, 4.0 endüstri tasarımının öneminden ve dolayısıyla eğitim için yeni bir dönüşüm zemini oluşumundan bahsediliyor. Ancak bu yazıda maksadım 4.0'lık mevzulara girmek değil. Bu yazıdaki gayem önemli bir konuya dikkat çekmek. Dinlemek! Maalesef dinlemeyi bilmiyoruz! Eğitimde bu konuya odaklanamaz isek öyle sanıyorum ki bir türlü de dinlemesini öğrenemeyeceğiz.

Geçtiğimiz gün sosyal medyada bir video izledim. Sarı Mikrofon sordu ; "Van Gölü Türkiye'nin en Büyük Neyidir? Merak eden varsa izlesin. Cevaplar birbirinden ilginç.. Bu ilginç cevapların kamera karşısında heyecanlanıyor olunmasından kaynaklandığını iddia edebiliriz. Ancak bırakın kamera karşısını normal şartlarda mesela sınıf ortamında söz gelimi lise ya da üniversite öğrencilerine aşağıdakine benzer sorular yöneltildiğinde nasıl cevaplar almayı beklemeliyiz?

- Sizce nitelikli bir eğitim nasıl olmalı?
- İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme nasıl sağlanmalı?
- Dünya genelinde açlık ve yoksulluğa nasıl son verebiliriz?
- Dünya genelinde temiz ve sıhhi koşulları nasıl sağlayabiliriz?
- Erişebilir ve temiz enerji için neler yapılabilir?
- Eşitsizliğin azaltılması ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularındaki düşünceleriniz nelerdir?
- Barış, adalet ve güçlü kurumlar için neler yapılabilir?

Sarı mikrofon'dan bu merakı gidermelerini istirham ederim.

Bu sorular Birleşmiş Milletler 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Ana Başlıkları'ndan derlediğim sorular. Bu sorulara yanıt verebilmek için alan uzmanlarının ne dediklerine bir bakmak ve söylediklerini dinlemek gerekiyor elbette. Şimdi esas soru şu: Dinlemeyi henüz öğren(e)memiş bir topluma biz bu dertleri nasıl anlatacağız ve akabinde buradan nasıl çözüm umut edeceğiz?

Öğretmenlerin en büyük sıkıntısı öyle sanıyorum ki öğrencilerine sessiz olun, lütfen dersi dinleyin diye yakarmaları. Hatta bazen yalvardıklarına  şahit oluyorum.

Nitelikli eğitim için lütfen önce dinlemesini öğrenelim...

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..