Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '19

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye'de İnsan Deneyimi

Bu yazıda eğitim camiasının karşı karşıya olduğu iki önemli soruna vurgu yapmak istiyorum. Bu sorunların ilkini bugünün öğrencilerinin yakın gelecekte başarılı olmak ve dünyayı şekillendirmek için ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışların neler olduğunu tanımlayabilmek oluşturuyor. Bu konuda 21. yüzyıl becerileri başlığı altında yazılıp çizilen pek çok makale bulunuyor.

İngilizcede  4C ana başlığı altında ele alınan bu beceriler kısaca işbirliği, iletişim, yaratıcılık ve eleştirel düşünme kavramları ile özetleniyor. (collaboration, communication, creativity and crtitical thinking) Diğer problematik ise bu bilgi, beceri, tutum ve davranışların nasıl etkin bir biçimde geliştirebileceğine dair öğretim sistemlerinin geliştirilmesi üzerinde cereyan ediyor. Malumunuz, mevcut müfredat öğrencilerde bu kavramların geliştirilmesi konusunda maalesef eksik/yetersiz kalıyor.

Durum bundan ibaret ise bu sorunların çözümü neler olabilir? Açıkcası ben bu işin çözümünün müfredat beklentisinden ziyade ebeveynler ve öğretmenler ile çözülebileceğine inananlardanım. Zira dünyayı şekillendirmek ve sürdürebilir kalkınma hedefleri oluşturmak için STEM, kodlama ve sanat atölyeleri gibi bir takım "popüler" etkinlik ve faaliyetlerin şimdilik bir pazardan oluştuğuna inanıyorum. Peki anneler, babalar, öğretmenler bu konuda neler yapabilir? Sanıyorum öncelik çocukların dünyanın dertleri üzerine düşünmelerini sağlayabilmekle başlıyor. Bu başlangıcı da ders kitabı sayfalarından ziyade çocuklara rehberlik edebilecek yetişkinlerin yapabileceği kanaatindeyim.

UNDP bu sorunları, yoksulluktan temiz su ve sıhhı koşulların sağlanabilmesine, eşitsizliklerin azaltılmasından sorumlu üretim ve tüketime; iklim eyleminden barış ve adalet koşullarının sağlanmasına kadar 17 ana başlık altında sıralıyor. Nitelikli eğitime erişim bu başlıklardan sadece bir tanesi ve belki de diğer hedeflere ulaşılması için öncelikle ele alınması gereken hedeflerden ilki. Zira ancak bu kanalla çocuklarımızın daha iyi bir dünya için neler yapabilecekleri konusunda kafa yormaları mümkün olabilir.

Bu konuda UNDP Türkiye'nin insan deneyimi ve kalkınma konulu hikâyelerini takip etmenizi öneririm. Tüm hikâyeleri görmek için https://undpturkiye.exposure.co/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..