Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Nohut Köftesi

Yaz mevsimini dolu dolu yaşamaya başladığımız şu günlerde genellikle köşesinde serinletici içecekler ve yiyeceklerle takılan özge acaba bu hafta kimle karşılaştı? Aslında yeni bir şey değil, içinizde yıllardır evde yapıp tüketenleriniz ya da deneyenleriniz mutlaka vardır ama benim dikkatimi çekmesi önemli. Hadi çağıralım gelsin yanımıza!

Nohut Köftesi.

Henüz tatmadım, tadını az çok tahmin edebiliyorum. Tüketiciler tarafından ilgi görülen bir ürün olduğunu fark ettim ve hemen inceledim. Genellikle hayvan kökenli gıdaları sevmeyen tüketmeyen kişiler tarafından tercih edilse de herkese hitap ediyor. İçerik olarak adı üstünde zaten nohuttan yapılan bir sebze köftesi, farklı farklı baharatlar kullanılıyormuş üretimde. İçerik böyle olunca da tahmin edersiniz ki protein, karbonhidrat açısından zengin ve doğal bir lif kaynağı oluyor bu köftecikler. -18 derecede muhafaza edilen nohut köftelerini çözdürmeden direk pişirilip tüketime hazır hale geliyor. Bu nohut köfteleri piyasaya sürülürken “ Hadi biz nohuttan köfte yapalım verelim piyasaya” denmemiş bence, üzerinde çalışılmış. Farklı çeşitleri olduğunu gözlemledim. Çubuk köfte, yuvarlak köfte, burger köfte ( delikli olarak geçiyor).

Bunlar hep kişisel tercih biliyorsunuz, “ Ben kuzunun, dananın kafasından ayağından tutar yerim, ne nohutu özgecim? “ diye de düşünebilirsiniz, “ Et tüketemiyorum, köfte fikri de ne güzelmiş hem de nohut içerikli. “ düşüncesiyle mutlu olup da deneyebilirsiniz. Nasıl isterseniz.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Değişik tatlar sektörü her zaman renklendirir.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..