Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Nokia ve Microsoft anlaştı, peki Blackberry sessiz mi kalacak…?

Nokia ve Microsoft anlaştı, peki Blackberry sessiz mi kalacak…?
 

Nokia ve Microsoft anlaştı, peki Blackberry sessiz mi kalacak…?


Özellikle son birkaç yıldır aktif olmaya çalışan ve hızlı çıkış yakalayan Blackberry için haliyle kötü haberler de geliyor tabii. Ücretsiz(*) mesajlaşmayı Blackberry Messenger yazılımı ile sağlayan Blackberry'nin 'aşık' kullanıcıları artık bu özgürlüğü Nokia ile de yaşayabilecekler.

Blackberry'yi bırakıp Nokia'ya geçmiş biri olarak belirtmem gerekir ki, bu uygulama küçük de olsa bir kesimin Nokia'yı tercih etmesini sağlayabilir. Nokia'yı tercih sebebimi saymaya kalksam dosyalar yetmez tabii ki. Mesela şuan bu yazımı Nokia 5800 ile yazıyorum. Hızlı ve rahat bir şekilde. Bir de Nokia ile MSN iş birliğindeki yazılımı piyasaya sürseler, daha ne isterim... :)

İki dev güç birleştiriyor...
Nokia ile Microsoft güçlerini birleştirme kararı aldı. Bu işe Blackberry'den henüz bir yanıt gelmedi ama bu ortaklıkla çıkacak yeni mesajlaşma yazılımı Blackberry'yi şimdiden etkileyecek gibi görünüyor.

RIM ve müşterileri ne diyecek bu işe?
Blackberry'nin Kanadalı üreticisi RIM önümüzdeki günlerde bir gövde gösterisi yapacaktır yine. Lakin öncelikle müşterilerini düşünmek lazım. Blackberry kullanıcısıydım dedim. Şimdi ise bir Nokia hastasıyım. Lakin şimdiye kadar her ne kadar bir kaç platformda Blackberry’nin negatif yanlarına değinsem de, hiç aşağılamadım, kötülemedim. Çünkü çok ahımı çekmiştir zavallı. Beraber yatıyor, beraber kalkıyorduk. Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi diyebilirim. O üzerindeki Q klavye yok mu hele! İnsanın yazı yazası geliyordu. Lakin gelin görün ki Nokia 5800’a geldikten sonra sıra, hız konusunda bir mesafe katetmiş olmasak da işlemci olarak Symbian’a geçtiğim için rahatım biraz. Ama sorumuzun asıl cevabına ve işin esas neticesine gelecek olursak, Blackberry’yi elinden düşürmeyen Amerika Birleşik Devletleri(ABD) Başkanı Barrack Obama’nın dahi cihazı kullanmasındaki en büyük etkenlerden ilk ikisi internet teknolojisi ve Blackberry Messenger programı.

Gel gelelim...
Microsoft hayranı olsam da, Blacberry karşıtı da değilim kesinlikle. Hatta bazen Blackberry’mi özlüyorum dahi. Ama elden ne gelir ki artık Nokia’lıyım. Çok telefon & pda test ettim, kullandım. Blackberry’de birkaç ince detay haricinde eksik bulamadım. Ama Nokia’da bu eksikliklerin daha az olduğuna kanaat getirdim. Symbian işletim sistemi kullanıcısı Nokia, Microsoft(Micro-Software) ile anlaşma yapıyor ve Blacberry buna ses çıkarmıyor. Mümkün mü bu? Eskiden Palm gibi sessiz sakin takınan RIM, artık bu sessizliği korumayacak gibi. Özellikle son birkaç yılda bunu gösteren Kanadalı şirketten beklediklerimi görürsem diyebilirim ki sahibini tanıyan telefonlar, bu gazla o taraftan çıkabilir.

Neyse, uzun lafın kısası, rekabet kızışıyor. Ve tabii ki bu da müşterilerin(bizim) işine geliyor. Gelmeli de…

Görüşmek üzere…


Said MURAT
Developer
Saidmurat.com

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..