Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '11

 
Kategori
Müzik
 

Nostalji ve Candan Erçetin

Nostalji ve Candan Erçetin
 

Net'ten


Bu sefer geç fark ettim. İşler, sıcaklar ve koşturmacalar derken günler geçti gitti. Neyse hepsi hafifledi.  

Evden çıktığımda karşılaştığım hafiften esen rüzgar, Eylül'ün gelmekte olduğunu söylüyor bana, seviniyorum.  

Eylül yaklaşıyor. Kim sever Eylül'ü benim kadar.  

Ve Eylül müjdecisi günlerime, unutulmamış melodiler eşlik ediyor. Nostaljilerin en güzelini yaşatıyor. Bildik ezgilere eşlik eden Fransızca ve Türkçe sözler beni alıp savuruyor geçmişin en diplerine.  

Ve nedense Fransızca aşk şarkıları daha bir etkiliyor insanın yüreğini.  

Evet geç de olsa fark ettiğim ve bana bu duyguları yaşatan nağmeler Candan Erçetin’in yeni albümünden.  

Ce n’est rien  

Tu le sais bien le temps passe ce n’est rien  

Tu sais bien sözleriyle dalıp giderken  

Yalanmış bütün o güzel sözlerin yalanmış 

Yalanmış yemyeşil bakan gözlerin yalanmış diye eşlik ediyorsunuz.  

Ve devam ediyor Fecri Ebcioğlu’nun sözleriyle  

Deniz ve mehtap sordular seni neredesin  

Nasıl derim terk etti  

Bırakıp beni gitti  

Anladılar ki aşkımız bitti derken  

Chaque soir, m´eloigne de toi  

Si loin de toi ile devam ediyor.  

Daha neler var;  

Dans les reves de l’enfance 

Dans l’eleve que le maıtre a punı 

Dans la gare ou commence 

La premıere aventure de la vıe 

Görecek göreceksin kendini 

O kırılan aynada 

Elveda derken ben sana. 

Nostaljinin en güzelini yaşamak isterseniz Candan Erçetin’ in “Aranjman 2011” ismini verdiği albümünü dinleyin derim ben. Önce Fransızca sözleriyle tanınıp sevilen, ardından da Türkçe’ye uyarlanan ( ki bunda Fecri Ebcioğlu’nun katkılarını söylemeden geçmek olmaz )14 şarkının yer aldığı albümünde Candan Erçetin, şarkıları yarı Fransızca yarı Türkçe sözlerle yorumluyor.  

Tombe la neıge 

Tu ne vıendras pas ce soır 

Her yerde kar var  

İle yaz akşamlarına serinlik ve renk katmak isteyenlere…  

*  

Ağustos 2011/ Kurşun  

 

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..