Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '17

 
Kategori
Fotoğraf
 

Nur Ölçer, masumiyeti vizöründe ölümsüzleştiriyor

Nur Ölçer, masumiyeti vizöründe ölümsüzleştiriyor
 

Bebek fotoğrafçısı Nur Ölçer, özellikle yeni doğan bebeklerin en masum hallerini karelerinde ölümsüz kılıyor.


Nur Ölçer, matematik okumuş, önemli firmalarda üst düzey yöneticilik yapan son derece analitik ve başarılı biri. Onu farklı kılan nokta ise tamamen farklı bir alanda son derece başarılı ve kalpleri fetheden bir iş daha yapıyor olması. Nur Ölçer, yenidoğan bebeklerin, doğduktan ilk on gün içerisinde fotoğrafları çekiyor. Ben fotoğrafları gördüğümde Uyuyan Güzeller’e burada yer vermek istedim. Umuyorum sizler de Uyuyan Güzeller ile tanışmış olmaktan memnuniyet duyarsınız.

- Çektiğiniz fotoğraflarda ortak nokta, masumiyet. Sizce masumiyet nedir?
TDK sözlüklerine göre “Günahsız, suçsuz olmak” diye tanımlanıyor. Bu temel tanımlamanın yanı sıra her insan için farklı algıları, farklı tanımlamaları da var elbette her şeyde olduğu gibi. Kimine göre el değmemiş bir doğa, kimine göre beyazlar içinde bir gelin, kimine göre çocuklar, kimine göre tatlı bir kedicik.
Benim için masumiyet kavramının içini en çok dolduranlar ise hep bebekler oldu. Özellikle yeni doğmuş olanlarda, hala annesinin karnındaymış gibi uyuma hali, vücudunun aldığı şekil, yüzlerindeki o huzur beni hep mutlu etmiş, sakinleştirmiş ve sahip olduklarıma şükretmemi sağlamıştır.

- Nur Ölçer kimdir?
Türkiye'nin ilk yeni doğan bebek fotoğrafçısıyım. Bebeklerin masum dünyasını fotoğraflamaya başlamadan önce Boğaziçi Üniversitesi'nde matematik lisansı, Cornell Üniversitesi'nde ise yüksek lisansımı yaptım. 2009 yılında fotoğraf çekmeye başladım ve 2011 senesinde Kelley Ryden'in Newborn Atölyesi'ne katıldım. Türkiye’nin yenidoğan fotoğrafçılığı konusunda eğitim almış ilk fotoğrafçısıyım. Bununla birlikte kendi kariyerimde de yepyeni ve bambaşka bir yönde yeni bir pencere açtım. Sevgili Ayşe Arman’ın benimle röportaj yapması ise dönüm noktalarından biri oldu benim için. Ayrıca Türkiye'de ilk kez bebek fotoğraflarından oluşan bir kitap da çıkardım. Bu kitap bir ninni CD’si içeriyor ve tüm geliri TEGV’na gidiyor.

- ‘Uyuyan Güzeller’ nedir?
Yenidoğan fotoğrafçılığında Türkiye'de ilk isim olarak bebekleri doğumdan sonraki ilk on gün içinde fotoğraflıyorum. Bu evrede daha anne karnındaymış hissini yaşayan bebekler, bu dönemden sonra yakalamanın mümkün olamayacağı şekilde uyurken muhteşem pozlar veriyorlar. Saflık ve masumiyet sembolü bebeklerin fotoğrafları o kadar doğal ki, onlara bakarken bebek kokusunu içinizde hissediyorsunuz. Bu sebeple de fotoğrafını çektiğim dünya güzellerine, ‘Uyuyan Güzeller’ adını verdim. Bu özel çekim, bir aile olarak ilk paylaşım, ilk ortak etkinlik olarak da hafızalarda ve albümlerde yerini alıyor.

- Bir anne-baba neden yeni doğan fotoğrafı çektirmeli?
Yenidoğan fotoğrafı, doğum fotoğrafı değil. Bebeği doğduğu ilk on gün içerisinde bebeği fotoğraflıyorum. Koşulları tamamen yeni doğmuş bir bebeğe göre hazırlanmış kendime ait bir stüdyom var. Bebeği burada, tamamen doğal malzemelerle üretilmiş aksesuarlarla birlikte, en saf halleriyle, doğal ışıkta görüntülüyorum. Bu fotoğrafların çekilmesi çok özel çünkü bu, on günlük bebeklerin daha anne karnından çıktıklarını tam da algılayamadıkları, çok özel ve bir daha geri gelmeyecek bir dönem. Uyuyan Güzeller’i aynı adlı sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.
 

 
Toplam blog
: 248
: 438
Kayıt tarihi
: 27.04.16
 
 

Almanya'da doğdu. Oradaki öğreniminin ardından üniversite eğitimi için Türkiye'ye döndü. Gazeteci..