Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '19

 
Kategori
Motor Sporları
 

O Bir Motokros Şampiyonu!

Şimdi sizlere Motokros nedir diye sorsam? Adrenalin seviyesi en yüksek  ve bunun yanında engebeli arazide, dağdan tepeden motosikletle atlanılan bir spor dersiniz öyle değil mi? Şöyle de bir gerçek var ki ortaya çıktığı yıllardan itibaren bu spor dünyada ve ülkemizde çok sevildi. Sosyal medyadan kalp çarpıntısıyla takip ettiğim, bu spora emek veren 12 yaşındaki, Motokros şampiyonu Sevgili Sarp Arhan Or'a  sordum;

Sarp'cığım, 12 yaşındasın. Motokros’a başlama hikayeni anlatır mısın? 

S.A.O: Aslında doğduğumdan beri motorlu araçlara ve hız sporlarına ilgim var. Küçük yaşlarımdan beri bulduğum her boş kağıda otomobil ya da motor resmi çizerim. Motor sporlarına hep ilgim oldu. Motorlar ile ilgili birçok video seyretmeyi çok seviyorum. Özellikle anmadan geçmek istemiyorum; Altın Elbiseli Adam’ın motor tanıtım videoları benim motora olan ilgimi çok artırdı. Bir gün sosyal medyada Kilyos’ta bir motokros eğitim merkezi keşfettik ve o haftasonu deneme dersine geldik. Artık her haftasonu orada motora biniyorum. Trafiğe kapalı alanda öğrenmeye başladım bu sporu. Bu kapalı parkurda profesyonellerden ders aldım. Yaşım daha küçük. Bazen ayakkabımı annem bağlasa da, motor üzerindeyken benden beklenenden fazlasını yapıyorum, özel rampalarda 25-30 m’den daha fazla atlayabiliyorum. 

 Motokros zor ve tehlikeli bir spor. Bu spora başlarken aileni nasıl ikna ettin?

S.A.O: Ben bu spora başladığımda ailemden motora binen yoktu. Ailem benim motor sporlarına olan tutkumu biliyor. 5 yaşımdan beri her yaz, gittiğimiz her tatilde jetski üzerinden inmiyorum neredeyse. 10 yaşımdayken, bir gün sosyal medyada karşıma Kilyos'taki motokros eğitim merkezi çıktı. Buranın fotoğraflarını videolarını anne ve babama gösterdim. Hemen o haftasonu deneme dersine geldik ve o deneme dersinde motor üzerindeyken yaşadığım heyecanın tarifi yoktu. Bir deneme dersi sonrası artık her haftasonu orada motora biniyorum. Babam en büyük destekçim. Hatta babam da benden sonra bu spora başladı. Artık ikimizin de baba-oğul ortak bir hobimiz var. Annem, evet beni izlerken her kadın gibi çok heyecanlanıyor. Ama, bu sporu çok sevmemden dolayı, diğer arkadaşları anneme şaşırsa da o bana destek oluyor. Benim hem yeteneğimin hem de tutkumun farkında olan bir ailem olduğu için çok mutluyum. 

 Anladığım kadarıyla motor sporlarının her türlüsüne bir ilgin var. Başka hangi sporlarla uğraşıyorsun? 

S.A.O: Aslında, içinde motor olan her araca karşı bir ilgim var. Adrenalini seviyorum sanırım. Lunaparklardaki tüm heyecan veren oyuncaklardan bırakın korkmayı, inmek istemiyorum. Adrenalini, motorunun torkundan gelen her türlü sporu çok seviyorum. Süper arabaları çok seviyorum. Son yıllarda formula1’e ilgim arttı. Otomobil yarışçılarının ilk deneyimilerini yaşadıkları kartingden jetskiye kadar her türlü sporu keyifle yapıyorum. Bazen kendime 4-3-2-1-0 Sarp diyorum. 4 tekerlekli karting aracından 3 tekerlekli Atv’ye, 2 tekerlekli motordan tekerleği olmayan jetskiye kadar tüm bu araçlara binmeyi çok seviyorum. Tek tekerlekli UniCycle’ı da çözdüm mü tamamdır...

 MotoKros karşıdan bakıldığında tehlikeli görünüyor. Nasıl güvenlik önlemleri alıyorsun? 

S.A.O: Her sporda olduğu kadar bu sporda da gerekli fiziksel önlemleri alıp, sürüş deneyiminizi eğitimle geliştirdiğinizde her anından keyif almanız mümkün. Bu spor için özel tasarlanmış motokros giysilerini giyiyoruz. Özel giysiler, herhangi bir düşme anında tekrar kalkıp sürüşe devam edebilelim diye tasarlanıyor. Ayağımızdaki özel botlardan, dizliklere, göğüs korumasından, dirsekliklere, boyunluktan kaska kadar birçok özel kıyafet, her türlü sürüş güvenliğini sağlamak için giydiğimiz kıyafetlerden bazıları olarak sayabilirim. Her motor günü, Allah beni şansızlıklardan ve kazalardan korusun diye duamı ediyorum. 

 Bu sporu yapmak isteyen arkadaşlarına tavsiyelerin var mı?

S.A.O: Arkadaşlarımın anneleri, benim videolarımı seyrederken kalbimiz çarpıyor, heyecandan bakamıyoruz diyorlar. Ben annesi olsaydım kesinlikle izin vermezdim diyenler var, biliyorum. Benim bu sporu yaparken hissettiklerim hız ve rekabetin ötesinde, kendimle mücadele edip limitlerimi aşmaktan ibaret. Her virajda, her rampada, önce limitlerimi buluyorum, sonra da limitlerimi aşmanın savaşını veriyorum. Rekabetim önce kendimle. Benim hayatımda karnımın ağrısına, dizimdeki ağrıyan yarama, burnumun akmasına, aslında herşeye iyi gelen tek bir şey var. O da adrenalin. Adrenalinden besleniyorum diyebilirim. Bugüne kadar pek çok spor dalını denedim. Motokros heyecan duyarak gelişim sağlamak, kendi limitlerini bulup onları aşmak için yaşadığım en keyifli spor dalı. Özellikle anne-babalara sesleniyorum. Ben keşke 5 yaşında başlasaydım bu spora. Siz de bu yaşlardaki çocuklarınızı bu spora güvenle yönlendirebilirsiniz. 

 Peki ya dersler ihmal ettiğin oluyor mu ara sıra onları?

S.A.O: Bu konuda oldukça dikkatliyim. Hafta sonları motokros derslerine gittiğim için Cuma günleri okuldan gelince ilk işim haftasonu ödevlerimi bitirmek oluyor. 

 Hayallerin ve hedeflerin nelerdir?

S.A.O: Milli motokros sporcusu olmak istiyorum. Ülkemi Avrupa’daki yarışlarda temsil ederken hem çocuklara hem de ailelerine örnek olmak istiyorum. Benim videomu ya da benim yarışımı seyrettikten sonra bu spora başlayan bir çocuk olsa... Benim için gurur ve mutluluk verici olur. Beni instagram hesabımdan https://www.instagram.com/sarparhanor/ takip ederek destek olabilirsiniz. 

 

 Ülkemizi dünyada temsil etmen ümidiyle...

Teşekkürler

 

https://www.instagram.com/ipekdagistanli/?hl=tr

 
Toplam blog
: 33
: 253
Kayıt tarihi
: 16.03.14
 
 

Sosyal yönü kuvvetli, iletişimde olmaya bayılan, teknoloji meraklısı, bildiğini paylaşmak için dü..