Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ofis yaşamında fazla kilolarla savaşma yöntemleri

Ofis yaşamında fazla kilolarla savaşma yöntemleri
 

is-hayatinda-kilo-problemi


Herkese merhaba! Sağlıklı beslenmek günümüzde çok fazla öneme sahip oldu. Özellikle masabaşı çalışanlar çok fazla hareketsiz kalmasına rağmen fast food gibi sağlıksız besinlerle de beslenince kilolar ve sağlık sorunları çok fazla görülüyor. Uzun yıllar aynı problemle ben de karşı karşıya kaldığım için şimdi size çözümlerimi aktarmaya çalışacağım. 

Üniversiteyi bitirdikten sonra çalışma hayatına atıldığımda çok fazla çalışmam gerekiyordu. Bu da saatlerce bilgisayar başında oturmak demek. Kendinizi çok fazla işe verince ne yediğinize de artık dikkat etmiyorsunuz. Ancak bir süre sonra kilolar ve sağlık problemleri ortaya çıkınca ne yaptığınızın farkına varıyorsunuz. İşte bu noktaya gelmeden önce neler yapmalıyız? Öncelikle saatlerce bilgisayar başında durmayın. Kısa da olsa 5-10 dakikalık molalar verin. Bilgisayar başında otururken oturma şeklinize dikkat edin. Dik oturun. Otururken de sık sık hareket etmeye çalışın. Bacaklarınız hareket etsin. Aslında bunun bana ne faydası olacak diyeceksiniz ama gerçekten çok yararı oluyor. Yürüyen merdivenlerde yürüyün. Hareket etmek sizi daha iyi hissettirecek. Haftada 3 gün spor yapın. Akşamları koşun. Bu hem zihninizi açar hem de fiziksel olarak daha iyi olmanızı sağlar. Akıl hocalığı yapmak istemiyorum ama yaşadığım problemleri bu şekilde çözdüğüm için herkesle paylaşma ihtiyacı duyuyorum.

Gelelim yemeklere. Hayatımdan ekmek ve hamur tarzı yiyecekleri çıkardım. Her sabah işe gitmeden önce kahvaltımı düzenli yaptım. Özellikle yöresel ürünler tercih ettim. Çünkü bu ürünlerde yağ bile organik oluyor. Akşamüstü genellikle meyve yedim. Protein içeren besinler tükettim. Akşam yemeği yok denecek kadar az yedim ve spor yaptım. İradenize hakim olduğunuzda başarı kaçınılmaz oluyor. Çekmeceme lifli, tok tutan, kalori içermeyen atıştırmalar koydum. Bu sayede kendimi hiçbir zaman çok fazla aç hissetmedim. Yemeklere başlamadan önce bir bardak su için. Bu su iştahınızı kapar ve daha az yemek yemenizi sağlar. Evet bunları uygulayarak, hiçbir diyetisyen veya doktordan tavsiye almayarak tamamen kendi uğraşlarımla eski halime tekrar döndüm. Hem de kendimi daha iyi hissediyorum.

Eğer bu tarz bir problemle karşı karşıyaysanız bir dakikanızı bile boşa harcamayın. Hemen harekete geçin derim! 

 

 
Toplam blog
: 16
: 157
Kayıt tarihi
: 11.03.16
 
 

Marmara Üniversitesi Gazetecilik bölümünde eğitimime devam ederken sürekli seyahat etmeye çalışıy..