Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '08

 
Kategori
Eğitim
 

OKS yerleştirme sonuçları açıklandı…

OKS yerleştirme sonuçları açıklandı…
 

http://office.microsoft.com


Bu sabah yerel bir gazete aldım. Daha doğrusu okuldan bir arkadaşımın aramasıyla, yerel bir gazetede sonuçların yayınlandığını öğrendim. Bu yıl üç arkadaşımın çocuğu bu sınava girdi. Sabah gazeteye bakmadan onları aradım ki, sonucu önceden bildiğim halde rol yapmak zorunda kalmayayım.

İlk aradığım arkadaşı çok korkarak, çekinerek aradım. Çünkü sınav olduğundan beri morali pek iyi sayılmazdı. Kızı istenilen neti ve puanı tutturamamıştı. İyi bir haber duymayı umarak bekledim telefonu açmasını. Maalesef arkadaşım ağlamıştı, morali çok bozuktu. İstenilen bir okula yetmiyordu puanı. Ben de üzüldüm, üzme kendini dedim, hiçbir şeyin sonu değil. Ama biliyorum, o benden sonra da ağlamaya ve üzülmeye devam etti.

İkinci arkadaşın sesi iyi geliyordu. 4. sıradaki Anadolu Lisesine girmişti çocuğu, sevindim. O da hiç çalışmadı, buna da şükür diyordu. Biraz laflayıp kapadım telefonu.

Üçüncü arkadaşın çocuğu ilk tercihine girmişti. Hem annenin, hem babanın sesi öyle mutlu geliyordu ki…

Bu üç ailede çocuklarını özenle büyüten aileler. Eşler üniversite mezunu, çocukların ilk iki ailede özel okulda okuttular, hepsi dershaneye gönderdiler. Zaten fazla çocukları yok. Maddi durumları genele göre fena sayılmaz. Çocukların ev, çevre koşulları uygun, ihtiyaçları tamamıyla karşılanmış durumda. Üçünün de annesi öğretmen ve üçü de kız bu arada.

Ergenlik yaşının ortasında, burnundaki sivilceyle uğraşan bir genç kız hepsi. O yaşlarda böyle bir sorumluluğum olmadığı için şükrediyorum. Şimdi kendimi onların yerine koyuyorum. Aileden geri dönen tepkiler, yansımaları düşünüyorum. Böyle durumlarda anne-baba olmak kadar çocuk olmak ta zor olsa gerek.

Bu arada bakanımız Hüseyin Çelik'in kızı da herhangi bir okula girememiş. Bu da belki bakanımızın sınavlar ne kadar gerekli, dershanelere kazanç dışında bizlere ne faydası var soruları konusunda bir şeyler yapmasına vesile olur. Gazeteden gördüğüm kadarıyla düşük puanlı olan öğrenciler özel okulların bazılarına yerleştirilmişti. Çocuğunun puanı yoksa, özel okul parasını hazırla mealinde bir durum bu.

OKS olayı böylece bitti. Seneye 7. ve 8. sınıflarda girdikleri SBS ortalamaları ile aynı heyecanı binlerce çocuk ve aile yaşayacak. Ondan sonra da sıra bizde. 6. sınıfta SBS başlıyor. “Başka çocuğum yok, onu mutsuz etmeyeceğim, sınav için yıpratmayacağım” diye kendime şimdiden söz veriyorum. “Çevredekilerle yarışmasına, yarıştırılmasına izin vermeyeceğim. “Umarım bu sözlerimi tutabilirim. Bu ülkenin sınav gerçeği hiç bitmeyecek gibi görünüyor. Eskiden ne güzeldi. Ben sadece iki aşamada üniversite sınavına girmiştim. İyi ki şimdi çocuk değilim!

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..