Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Okul olmak

Merhaba. Yeni yılın ilk günlerindeyiz. Bu hafta sonunda öğrenciler karnelerini alacak. Büyüklerse, yaşadıkları bu günleri, belleklerinde canlandıracaklar yeniden. Hele o okula başladığımız ilk gün, ilk okula girişimiz. Çoğumuzun belleklerinde tatlı bir anıdır şimdilerde. Bizlerde tatlı bir anı olan okul yaşamımız, bir şairin anımsadıklarıyla şiir olur, dökülür dizelere......

ANIMSADIKLARIM

Dünya kadar büyük bir günüydü çocukluğumun
Okula ilk gittiğim o altın sabah.
omuzumda kalmıştı el sıcaklığıyla
Anamın okşarken söylediği bir “Bismillah”

Muhayyeleme sığmayan beyaz bir bina
Ve kocaman bir bahçe ki oyundan büyük.
Harfler kadar yabancı ve çirkin çocuklar
Renk renk elbise, renk renk göğüslük.

İlk ders bir bayramın sonu gibi soğuktu
Gördük kara tahtada „ hesap“ denen karaltıyı.
Ezberletti kendi numarasını hoca herkese
Ben de öğrendim iki haneli seksen altıyı.

Ve paydos gelmedi bir türlü odamıza
Duvardaki levhaları ezberledim masal gibi.
Deminki çirkin çocukların oldu hepsi güzel,
Ve o sevgiyle sevdim, onlar ki sızlatır daima kalbi.

Oyunlar ve neş’elerle geçti o gün,
Ve tatlı rüyalar gibi bitti mektep.
Bildiğimi düşürmeden eve götürmek için,
İçimden seksen altı, seksen altı diyordum hep.

Eve gelince kestim defterimden bir güle benzeyen iki rakamı
Dolabıma yapıştırdım yan yana, bir zafer saadetiyle.
Ablalarımın göreceği saati bir bayram gibi bekledim,
Tatlıydı bu bekleyiş mavi bir arifeden bile.

Fakat şaşırmıştım iki rakamın yerini,
Dolap kadar, ev kadar güldü ablalarım.
Anlar gibi durdumsa da, anlamadım yer değişse ne olur?
Ki hala para saydıkça o hayreti duyarım.


Ki hala yaşarım bir ayrılıkta o hayreti
Dalarım 86, 68 diye bazen,
Yer değiştirince başka sey olmak ne tuhaf

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Altmış sekizi, seksen altıyı öğrendik okullarda. Okuduk. Yazdık. Bir roman kahramanıyla dolaştık tüm dünyayı. Köroğlu olup, Bolu Beyi’ne karşı geldik. Yunus olup, sevdik tüm insanlığı. Felsefede tanıdık Kant’ı, Hegel’i.

Amarika’yı keşfettik, ulaştık yeni kıtalara. Bir bilim adamı olduk, sabahladık laboratuvarlarda. Bilişimle ulaştık dünyanın en ücra köşesine, konuğunuz olabildik. Atatürk’ü tanıdık mavi gözlerinde. O’nun devrimlerinin ışığıyla aydınlandı sayfalarımız. Çözüm aradık ülkemizin, dünyamızın sorunlarına. Büyüdük, geliştirdik kendimizi okullarda. Birikimlerimizi sizlerle paylaşmak, düşüncelerinize ortak olmak için başladık söze. Okul olmak istedik; tüm eğitimcilere, öğrencilere, velilere buradan. Sorunları tartışmak, çözümler önermek için başladık, merhabayla söze.....

Hasan Barışcan

hbariscan@milliyet.com.tr

 
Toplam blog
: 52
: 4210
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

1952 yılında Sivas- Asarcık Köyünde doğdum. Yurdun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptım. Kabataş Er..