Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Okulun Son Günleri…

Okulun Son Günleri…
 

Sınıfım, 30.05.2008


İki haftadır her gün 9–10 öğrenci okula gelmiyor. Gelenlerle mümkün olduğu kadar eğlenceli zaman geçirmeye çalışıyorum ki geldiklerine pişman olmasınlar. Kitapları bitirdik, etkinlik vs. de kalmadı. Yıl içinde yetiştiremediğimiz yaprak testleri cevaplıyoruz. Son derslerde de bahçeye çıkıyoruz. Ben bankın üzerinde oturup ya arkadaşlarla sohbet ediyorum ya da yalnızsam çocuklarımı izliyorum. Okul bahçesi kalabalık oluyor, ama hemen öğrencilerimi seçiyorum. Nedense okulun en güzel çocukları gibi geliyor bana. Birlikte çok güzel oynuyor, eğleniyorlar. Kavgalarında da şikâyete gelemiyorlar, gelirlerse sınıfa çıkalım diyeceğimi biliyorlar. Hepsi o kadar mutlu ki, hem okul bitmiş, hem her gün bahçeye çıkma ihtimali kaçırılmayacak bir zevk. Normalde Beden Eğitimi derslerine bile zar zor çıktıkları düşünülürse.

Çoğu bu mutluluğu ve rahatlığı hak etti doğrusu. Sınıfta 19 öğrenci teşekkür belgesi, 10 öğrenci de takdir belgesi almaya hak kazandı. Belge alamayan 8 öğrencinin ise hem sınav notları çok düşük, hem de düzenli çalışıp ödev getirmedikleri için ben notlarını düşürmüşüm. Çalışanla çalışmayanın aynı kefede olamayacağını bu yaşta öğrenmeleri gerekir ki, ileride kısa yoldan köşe dönmeye çalışmasınlar. Bu arada oğlum da öğretmeninden izin aldı benim okula geliyor. Bir mutlu tosbağa da o. Öyle çok seviyor ki benim sınıfımla olmayı. Keyfine diyecek yok...

Öğretmenlere gelince. Herkeste bir yorgunluk, bir bezginlik, ders zili çalıyor, ben bile 5 dk sonra yerimden kıpırdıyorum. Yorulmuşuz gerçekten. Yazın çocuk sesinden uzak, tek başıma oturup bulmaca çözdüğüm saatlerin özlemiyle yanıyorum. Oysa tatile çok var daha. 16–20 Haziran öğleye kadar okulda, öğleden sonra şehir merkezinde bir lisede seminere gideceğiz. Bu sıcakta çekilir mi bilmem. Sonra da 1 Temmuz’a kadar okulda yarım gün seminer çalışmaları devam edecek. Ruhsal dosyalar doldurulacak, kütükler yazılacak vs. ve tabii ki bol bol sohbet edilecek. Sonra ver elini tatil...

Yarın karneler çıkarsa kontrol edilip, düşünceler doldurulacak, böylece oyalanacak bir şeyler çıkacak. Okulun son günleri hem keyifli, hem sıkıcı. Keyifli; boş boş hazırlıksız gelip gidiyoruz, sıkıcı; elde su şişesi halsiz halsiz dolaşıp duruyorum. Yoğun tempodan sonra sudan çıkmış balık gibiyim.

Velhasıl can çekişerek bekliyoruz tatili. Ben şimdiden bütün öğrenci, öğretmen ve velilere iyi tatiller diliyorum. Tatilde çocukları biraz rahat bırakalım. Günde 1–2 sayfa bir tatil kitabı veya testle uğraşmak kâfi. Ya da 10–15 sayfa kitap okumak. Çocuklar tatili hak ettiler, gönüllerince dinlensinler. Önümüzdeki yıla dinlenmiş, özlemiş olarak okula gelsinler…

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..