Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '21

 
Kategori
Eğitim
 

Okuyarak Değil Düşünerek

Bilgileri gerektikçe hayatın içinde öğrensek.

Aklıma gelmedi bir şey, hah tamam, mesela çimento; çimentoyla ilgili bir işimiz olduğunda, o da bilmemiz gerekiyorsa.

Soruyorum bundan önce çimentoyu bilmek bana ne kazandırır, niye bileceğim ki; onun yerine başka şeyler…

Yıllar yıllar önce ben çok okudum, sonra bende okuma üzerine bir tereddüt doğdu ve elime kitap almadım, sadece düşündüm.

Okumak tembellik, hazır bilgileri al kullan, oysa beynin fonksiyonu bilmek değil düşünmek.

Düşündüğüm zaman okuyamıyorum okuduğum zaman düşünemiyorum.

Başlangıç (yetişme) döneminde tamam ama sonradan da(bir şeyi anlayacak bilecek duruma geldikten sonra) okumaya devam etmek mantıklı değil, beyin okuyarak değil düşünerek çalışır.

Ha bu arada beynin gelişmesi gibi şeyler duyuyorum ve gülümsüyorum; beyin motordur, çalışır, ne gelişmesi; vücudumuzun hiçbir organı olduğundan başka gelişmez; bu konuda yapılacaklar korumaya yöneliktir, vücudu geliştiremezsiniz sadece korursunuz.

Düşünemiyorsak okuduğumuz için.

Yaşam bence okuyarak değil düşünerek.

Öğrenciler (öğrencilik süresiyle sınırlı) yetişmek için okuyacaklar.

Eğitimciler eğitmek için.

Zevk için eğlence olsun diye.

Bilgi edinmek için okumak zaman kaybı, hayat öğrenilmez yaşanır.

Hiçbir şeyin öğrenilmesi gerekmez; her işin bileni var verirsiniz parasını sizin için yapar.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..