Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '11

 
Kategori
Eğitim
 

Olgunluk sınavı yazıları -2: Bir YGS bir skandal, bin olgunluk sınavı bin skandal…

Olgunluk sınavı yazıları -2: Bir YGS bir skandal, bin olgunluk sınavı bin skandal…
 

Lise son sınıfa olgunluk sınavı konulacağını duyduğumda hiç şaşırmadım (1). Çankaya, Hükümet, YÖK, Yargı işbirliğiyle YGS skandalı tam seçim öncesinde örtbas edildikten sonra gündemi değiştirmek için Olgunluk Sınavı masalından daha uygunu olamazdı (2). 

Siz Yamandolu Lisesi’nde yapılacak bir olgunluk sınavından öğrencileri üzecek bir sonuç çıkacağını düşünebiliyor musunuz? Ben düşünemiyorum. 

Ya devlet liselerinde… Bir şehrin bir semtindeki lisedeki öğrenciler olgunluk sınavlarında kan ağlarken, 500 metre ötedeki başka bir lisede güle oynaya olgunluk sınavı yaşandığında bunu çözmek için ne yapacaklar? 

Bin farklı olgunluk sınavı sonuçlarını üniversiteye giriş için aynı potaya atmayı düşünmeleri olasılığını kabul edemiyorum. 

YGS’de bu yıl yaşananlar yalnızca bir skandal kümesiydi, şimdi her lisede ayrı olgunluk sınavı bin skandal kümesi olmayacak mı? 

Haziran’da olgunluk sınavı olduğunda, Ağustos’ta bunun bütünlemeleri, Eylül’de üniversite sınav sonuçları belli olduğunda bütünlemenin bütünlemeleri, seçim yıllarında olgunluk sınavı afları olmayacak mı? 

Olgunluk sınavı öğrencilerin solgunluğuna yol açmayacak mı? 

Olgunluk sınavı eğitimde olgunlaşamamışların son fantezisidir, aynı bitirmek zorunda kaldıkları SBS fantezisi gibi… 

(1) YGS yerine olgunluk sınavı http://gundem.milliyet.com.tr/ygs-yerine-olgunluk-sinavi/gundem/gundemdetay/19.05.2011/1392177/default.htm
(2) Olgunluk Sınavı Yazıları -1: Olgunluk Sınavı Dersaneleri http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=307170

Ankara, 19 Mayıs 2011 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..