Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

27 Ekim '14

 
Kategori
Güncel
 

Önce İnsan

Real Madrid- Barcelona maçını izlediniz mi bilmiyorum...

Maç 3-1 Real Madrid lehine bitti...

Muhteşem bir maçtı, bir ara top nerede hangi kalede göremedim.

Hiç duran yok, korkak oynayan yok...

***

Eski bir futbolcu olarak insan inanamıyor bu insanların performansına ve işine emeğe saygısına...

***

Acaba diyorum giydikleri;

Ayakkabılar da (krampon) şortlar da formalar da mı bir şey var?

Diyorum ama kendi söylediğine kendim gülüyorum...

Yoksa çimlerde mi bir şey var?

***

Avrupa ve Amerika'daki stadyumlara baktınız mı?

Bir insanın rahat edeceği,

Dinleneceği huzur bulacağı ve en önemlisi temaşa sanatından zevk alacağı ne varsa yapmış adamlar...

Niye; "önce insan" demiş herifçioğulları, her şey "insan" için...

***

Pazar akşamı da İspanya' nın Valencia kentinden naklen verilen tenis maçı vardı, oynayanların performansına mı,

Organizasyonun güzelliğine mi yoksa maçın yapıldığı spor salonunun muhteşemliğine mimari güzelliğine mi

Ve çok daha önemlisi çoluk çocuk ailece gelen sevgilisi ile gelen arkadaşı ile gelen seyircilerin güzelliğine mi bakayım inanın şaşırdım...

***

Utandım yüzüm kızardı

Biz de dedim içimden "insanız diye" geçiniyoruz...

Çağdaşlaşmışız diye övünüyoruz...

Olimpiyat tesisleri diye yapılanlara son yapılan stadyumlara, basket ve voleybol hele hele İstanbul tenis turnuvasının yapıldığı spor salonlarına bakıyorum da;

Evet, hepimiz insanız ama bizleri "insan" yerine koyanlar yok, diye düşünüyorum.

Ne dersiniz?

***

Kim istemez onlar gibi futbolculuğu tıpkı kaynakçı terzi doktor avukat gibi bir meslek sayıp emeğe ve seyirciye saygı göstererek canla başla çalışan futbolcuların oynadığı maçları izlemek...

***

Kim istemez ki eşi çocukları ile pikniğe gider gibi maça gitmeyi

Kim istemez ki tertemiz hafta sonu kıyafetlerini giyip kendisi için ayrılan bir başkasının oturmaya cesaret bile edemeyeceği koltuğunda oturup

"insanca" maç izlemeyi...

***

Dönün bakın bakalım lütfen,

Bilmem kaçıncı hafta olmasına rağmen ülkemizde oynanan futbola basket ve voleybol maçlarına en ufak bir benzerlik var mı?

Tribünler niye boş

Tribünler de niye aileler yok kadınlar yok çocuklar yok?

***

Dünyanın bilmem kaçıncı ekonomisine ordusuna sahibiz hatta üfürükten de olsa dünya liderimiz var...

Peki hiç birinizin aklına "biz ne zaman insan olmayı öğreneceğiz" diye sormak gelmiyor mu?

Hayret yahu...

***

İyi ve güzel akşamlar efendim...

 

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 27.10.2014 16.36

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..