Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
İnançlar
 

Oni wa soto Fuku wa uchi (kötülükler dışarı mutluluk içeri)

Oni wa soto Fuku wa uchi (kötülükler dışarı mutluluk içeri)
 

Bizim evdeki yakisikli seytan :) ve ben


Şubat ayının ikisinde burada yapılagelen bir gelenek . Evin erkeği genellikle baba resimde görüldüğü gibi şeytanı simgeleyen maskeyi takar ve özellikle çocuklar ONI WA SOTO FUKU WA UCHI diyerek babayı kovalar , kovalarken ardından kavrulmuş soya fasulyesini atarlar üstüne ." Oni "seytan " soto " dışarı "fuku" mutluluk "uchi" ev, içeri demektir .

Bizim evde pek yapilmadi simdiye dek . Ama her yil markette ozel pakette satilan soya fasulyesini aliriz . Kotulukleri evden uzaklastirmak icin . Herkes kendi yasi kadar sayida kavrulmus soya fasulyesini yer. Bizim leblebi gibi tadi .

Bizim inancimizda da hacca gidenler seytan taslarlar ya ....Amac kotulugu uzaklastirmak .

Ancak yasadigimiz dunyada kotulukleri uzaklastirmak pek de kolay gorunmuyor . Insanlar birbirini olduruyor , aldatiyor .

Bu gelenekle pek ilgisi yok ama bugun duydugumuz bir haber bizi korkuttu. Cin'den ithal edilen bizim yag mantisina benzeyen Gyoza denilen bir yiyecekte insanin sagligini tehlikeye dusurecek bir kimyasal madde kullanilmis . O maddenin Japonya da kullanilmasi yasakmis . Insanlarda sinrim sistemi rahatsizligina neden oluyormus bazan olumle sonuclanacak kadar tehlikeli imis . Bes yasindaki bir cocuk komada diye haberlerde soylendi televizyon haberlerinde . Simdi Cin den gelen her yiyecege kusku ile bakiyoruz . Bugun marketten gyoza almistim . Hemen yapildigi yere baktim . Japonya diye yaziyor ama bazi sivri akillilar Cin malina Japon mali yazisi ekleyip piyasaya suruyorlar . Bizim gyozalar cope gidecek sanirim . En iyisi evde kendim izin yapmasi . Keske zaman olsa . Ama bu ulke bir cok sebzeyi de disardan ithal ediyor . Neye guvenecegimizi bilmiyorum , bilmiyoruz.

Ben elimdeki tum soya fasulyelerini o kotu niyetli insanlara firlatmak istiyorum .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..