Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '12

 
Kategori
Trafik
 

Otomobil kullanırken bu kurallara dikkat!

Otomobil kullanırken bu kurallara dikkat!
 

araba kazası(alıntı)


Görev için eşime verilen aracın ön camı pencere camıymış. Araç o gün veriliyor. Hiç kimse camların pencere camı olduğunun farkında değil. Göreve giderken; Karşıdan gelen içkili sürücü arabaya çarpıyor, araba camı olan cam parçalanınca, parçalar eşimin yüzünü boydan boya kesiyor. Fasiyal sinirler kesildiği için 9 aşamalı ameliyatlar sonucunda ancak toparlanabildi. Eski haline dönemedi. Hâlbuki camlar normal araba camı olsaydı kırılan camlar dağılmayabilirdi. Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor. Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması, gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor. Kurallara uyulduğu takdirde hayatımız, Kurtulmuş olur. Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor: "Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin.
Flâşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kâğıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun. Gazete kâğıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam tamircisine kadar gidin."  PATLAYAN LASTİKLER: “Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağından; ön lastiklerden biri, patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerekir. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, araç, lastiğin patladığı yöne doğru çekilir. Bu durumda, direksiyonla aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş, yavaş frenleme ile durdurulması sağlanmalı. Ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracın hızının kesilmesi gerekir.  Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebilir. Buharlaşmış benzin tutuşarak deponun tutuşmasına sebep olabilir. Bir süre sonra da araç infilak eder. "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra kontak kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektiği halde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular dikkatlice dışarı alınmalı, motor kaputu motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkân varsa akü kutup başı sökülmeli, yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa battaniye veya oto kılıfından yararlanmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp büyümesini önler” Aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere öneriler: "Ayağınızı yavaş, yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca, yavaş, yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek için direksiyonunuzu kayma Yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın. Dönmeyen ön tekerleklere yol verilmez. Eğer kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın tekerleklerin dönmesini sağlayın, sakın ayaklarınızı frenden tam olarak çekmeyin. (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla
basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın.” Allah kazalardan korusun.

NAHİDE ÇELEBİ


.

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..